Hundbad i Kattegatt

Årets första bad blev i år så tidigt som den 13 april.. förvisso doppade jag mig inte till fullo, men blev tillräckligt blöt för att det ska räknas som ett halvt bad i vart fall. På vägen hem från vårt sydligaste landskap bestämde vi oss för att ta en sväng till landets västra kust och ett besök hos goda vänner i Halmstad. Här fick Vilda uppleva sin första förälskelse. Hanen i fråga är en snart tolvårig newfoundland/bordercollie som inledningsvis inte alls besvarade dessa svallande känslor utan tycktes mest anse att hon var en hysterisk tonåring. Dag nr två lossnade det dock ordentligt och Vilda fick både leka med Noffes boll och äta av hans mat.

image9

Med gassande sol och snudd på högsommarvärme tog vi med oss våra hundar för lek och svalka vid stranden. Det blev en ljuvlig stund där i vattnet där två tokglada hundar såg ut som lekande delfiner. Att springa i det långgrunda Kattegatt, med solen glittrandes i vattnet och lyckliga hundar tätt vid min sida gav energi i koncenterad form och kändes nästan som ett friår i mikroskopisk miniatyr..

Kommentarer
Postat av: Emma

Är ni fortfarande och badar? Måste man kolla mellan isflaken i södra hamn om ni har simmat hit? *kramar och varm choklad*

2007-05-01 @ 22:06:06
Postat av: AÖ..

"Är det en vanlig dag
Är det en vanlig dag
Nä det är ingen vanlig dag
För det är Ellis födelsedag
Hurra hurra hurra!"
(citat ur Lotta på bråkmakargatan):)
Hoppas du får en underbart bra dag vännen!

2007-05-13 @ 01:17:58
Postat av: Linn

Ett litet grattis till, kan ju inte låta bli....Tusen tack för en härlig eftermiddag! Alltid lika trevligt i ditt sällskap. Kanongod paj...och du vännen vad underbart du bor...fågelsången, fälten med maskrosor, de underbara barnen (iochförsig mina) och den härliga busiga hunden, Kan det bli bättre?!!?
Tack än en gång...nu sover de små sött, det gör nog ni oxå!!! Kram Linn

2007-05-13 @ 20:29:34
Postat av: Gustav

Hej Ellinor, och tack för ditt inlägg! Förlåt om jag norpade en bild av dig, den var precis vad jag såg framför mig i tanken men tyvärr glömde jag fråga om jag fick ta den.. Vi har ett naturreservat en mil härifrån dit jag brukar gå ibland, ser precis ut så som på din bild där stigen leder till havet.
Om du vill, kan jag byta den. Ibland är man lite för tanskpridd helt enkelt.
Allt gott till dig / Mvh Gustav


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback