Helvetesmornar

image23

Det är verkligen TERROR att gå upp när klockan ringer om mornarna och i mitt stilla sinne så undrar jag om jag egentligen är gjord för nattjobb istället..? Har nu arbetat sex dagar på mitt "ordinarie andra-jobb" och jag vill bara grina när klockan ringer 05.45. Tre av mornarna har jag försovit mig.. känns inte som en bra statistik direkt.

Klockan på bilden (som finns att köpa på
http://vasastar.se) illusterar förvisso känslan dess ljud väcker, men den är nog ungefär lika effektiv som min mobil där snooz-knappen snart är utsliten. Oftast är jag inte ens medveten om att den har ringt en si så där 5 ggr (5 ringningar var 9:e minut.. klart jag blir sen!!).

Frågan är hur jag ska komma upp? Finns det klockor som injicerar koffein?

Kommentarer
Postat av: Solis

Du kanske kan spela in nån röst som säger att Persbrandt står naken i köket när klockan ringer?

Postat av: Sanna

Det finns en klocka som slänger iväg en pusselbit. Sen måste man passa in pusselbiten innan klockan tystnar. Kan väcka en viss våldsamhet, känner jag, men säkert effektiv??

2007-08-26 @ 22:20:33
Postat av: Ellinor

Sanna: Jag ser scenen framför mig.. snudd på medvetslös och arg som ett bi. Jag är rädd för att den där puzzelbiten aldrig kommer att passa mer efter en morgon med mig. Fick ett tips om en annan klocka som hade en "propeller" som for iväg och så skulle man hitta den innan klockan tystnade. Där får jag också en ruggigt tydlig bild av hur Vilda får tag på den där flygande saken och jag måste jaga henne genom hela huset medan klockdjäveln skriker sig hes.. Mornar vore så mycket bättre om de började senare.

2007-08-29 @ 21:13:29
Postat av: Sanna

Jag köpte inte heller den där klockan. Av ren omsorg om min familj.

2007-08-29 @ 21:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback