Hav med hamnar

För snart ett dygn sedan tog mitt officiella friår slut och med det kapar jag tamparna till min friårs blogg. Dess syfte var att låta vänner och bekanta, nära och kära, följa med mig under mina elva månader i frihet och nu när det sista kapitlet är skrivet är det dags att börja på tomma blad.

Ett nytt år
Ett nytt arbete
Ett nytt hem

För drygt två veckor sedan bodde jag inackorderad i ett rum på södermalm,  i övermorgon bärs mina möbler in i ett hus som ligger bland småländska kohagar. I elva månader har jag nästan uteslutande väckts av att kroppen berättar att den sovit färdigt, nästa måndag ska jag stiga upp fast än att det fortfarande är mörkt. I elva månader har jag kunnat välja vad jag vill göra av dagen, om en vecka har jag gjort mitt första arbetspass.

Efter att ha befunnit mig på ett hav utan hamnar är det dags att styra in mot land och förtöja vid kajplats 13.

160710-2

Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Jag välkomnar denna blogg med öppna armar. Välkommen i bloggvärlden Kajplats 13.

Postat av: Calle

Frågan är om inte denna blogg blir lika intressant som den förra? God fortsättning min vän!

2007-01-02 @ 04:47:28
Postat av: Kristina

Nu kommer jag inte bara att få följa dig genom bloggen, nu kommer jag även att få se dig. Härligt Ellinor och välkommen hem!

2007-01-02 @ 07:51:15
Postat av: Solen

Good Luck
men är inte 13 ett oturstal?!

2007-01-02 @ 13:08:10
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Tack..tack..tack!

Ja du Solis, kanske plats 13 orsakade dagens ekonomiska totalkrasch?!

2007-01-02 @ 22:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback