Under vulkanen

104 outgivna sånger..14 CD.. 2 DVD..1899kr i en månad där alla, precis ALLA, tänkbara utgifter ska betalas. Jag trodde att jag med lätthet kunde avstå, att jag skulle rycka på axlarna och tänka att den där mannen redan kostat mig en halv förmögenhet . Men så.. bara av ren djävulskap släpper emi detta smakprov...!

Min VILL HA nivå är nu så nära att explodera att jag får kippa efter andan.

Funderar på att börja injicera rosenrot, kanske tom blanda den med rysk rot. Eller kanske borde jag helt enkelt bara ha några dagars semester...

image63

Kommentarer
Postat av: Rickard

Hua! Det är ju för sjutton en hel förmögenhet. Hur ska man tackla det här. 14 CD-skivor att ta sig igenom. Lyssnar man kritiskt på den förra boxen - Livslinjen - inser man ju att en hel del av det outgivna/alternativa låtmaterialet faktiskt inte håller så värst hög klass. Hur ska då det här vara? Det mest spännande är nog de båda DVD:erna. Men visst, visst jag vet jag kommer stå där i skivaffären och vända och vrida och tumma på boxen vilket väl slutar med att jag, med 1900 spänn mindre på kontot, kommer hem med den och sedan återstår bara att låsa in sig, stänga av telefonerna, dra för gardinerna och sätta mig/lägga mig i soffan och börja med låt 1 på CD 1...

(Man kanske kan vara några st och gå ihop och köpa boxen gemensamt. Sedan kan man ju byta CD-skivor hej vilt med varandra. Man kommer ju ändå inte orka/ha tid att lyssna på alla i en följd).

Du får ha det!
Mastodonthälsningar Rickard

2007-11-08 @ 20:29:03
Postat av: Glenn...

E...
Sitt ner,ta några djupa andetag (kanske i påse:har aldrig provat,men det kanske hjälper...),och tänk som så:att om kanske ett halvår har Du möjlighet att köpa för samlingen för en 1000-lapp!!!
Lundell tjänar inte mindre för det,bara skivbolaget,och som Rickard skriver:en hel del material kan vara sisådär...har själv Livslinjen,signerad i guld;"Till Glenn",och visst,där finns guldkorn...men signeringen var det som var mest värt,när jag stod i kön på Bengans i Göteborg.Boxomslaget är bakom glas o i ram...

Försök få några dagar "off" efter besöket,o avstå botning med andra rötter,än Dina egna...allas vår tid o energi är begränsad,och "det är hög ränta,på dom snabba lånen..."

You´ve got mail...soon...

Kramizar:
G.

2007-11-09 @ 18:52:36
Postat av: Solis

Solis
har livslinje boxen signerad med guldpenna där det står
"Till pojken längst fram"
eller ska stå det fanimej nästintill oläsligt av mannen;)

Postat av: Glenn...

Ha-ha!
Ja,Solis,det är tur att käre Lundell skriver vackrare än han skriver...(...det där blev ju inte SÅ bra,men Du förstår vad jag menar...)
Det tydligaste är "datummärkningen" med romerska siffror! :-)
Var fick Du Din box signad?

Lev väl!
Glenn.

2007-11-11 @ 17:59:26
Postat av: Solis

Hej, Glennis, jo förstår vad du menanade;)
Tittar närmare på datummärkningen och visar sej vara årsdagen då Under Vulkanen släpps.
28.XI.03 på Bengans.
Själv inte beställt boxen ännu, men finns det utrymme för det i budgeten senare så lär den väl köpas. Men det är mycket pengar. Inte direkt working-class-hero-pris...

2007-11-13 @ 12:51:49
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Rickard: Har dessutom hört att den bara görs i 5000ex och att det dessutom finns en litografi i varje box. I fem (?) av boxarna finns orginalet vilket gör att det kan bli en sjuhelsikes jackpott..
Fast jag har inte råd.. letar efter saker att sälja och ska försöka med sofforna i vardagsrummet.. Håll tummarna =)

2007-11-15 @ 18:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback