Jag syns!

Jag har gjort höstens bästa köp idag då jag hittade en fleece-jacka på Jula. Hysteriskt gul, totalt omringad av reflexer och kostade överkomliga 149kr. Glassbilen tvärnitade här utanför när jag skulle testa den genom att ställa mig mitt i gatan. Det tilltaget medförde förvisso att jackan nu kostat mig 244kr eftersom jag då var tvungen att köpa ett 10-pack med punchglass för 85 riksdaler.

Det var tio smått nervösa flickor som mötte mig på skolan i morse. När jag mötte dem en och en så kom det ett tyst -hej och en blick som naglade sig fast någonstans strax framför barnafötterna. När tillräckligt många anlänt till skolan, och de samlat mod hos varandra, kom de ut på skolgården och i kör hördes ett lent -Bellaaaa¹ och vipps hade jag hela famnen full av de underbara barn jag igår kallade skitungar. Av de tendenser av långsinthet som oxen inom mig beskrivs besitta syntes inte ett spår.

¹ Nej.. jag har ingen aning om varför de kallar mig för Bella men så har jag tilltalats sedan dagen jag satte min fot innanför porten till lärandets tempel. Frågar jag barnen svarar de med den självklarhet bara ett barn besitter - men för att du ser ut som en Bella såklart!

image53

Love is in the lagård
Imorgon börjar Bonde söker fru och enligt de vinjetter jag skymtat på Tv:n verkar jag inte vara med detta år heller. Fast å andra sidan... varför skulle jag?! Vilda kommer däremot säkerligen att figurera i det eventuellt framtida programet "Bonde söker ko".


Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ha ha....bönderna i dina trakter räknar nog sina kor noggrant varje dag nu för tiden. Den där gula fleece-jackan kan komma att försämra din ekonomi om du bär den i tätorter också. Sov Gott Bella.

2007-10-02 @ 23:22:51
Postat av: Lilla B

Varmt och praktiskt med vrålgul fleece. Föll förra veckan för ett regnställ i neonlysande orange. Var på Lantmanna och kände på gröna, prasselfria regnkläder. De säljs som attan inför älgjakten. Prislappar med svindelmånga siffror på. Det blev ingen affär där inte.
Om man har ett orange regnställ, eller en gul fleece, drattar ikull i skogen, bryter benen av sig och ligger där utmattad syns man på kilometers avstånd. De gröna prasselfria smälter man direkt in i mossan med. Inget vidare.
Jösses, så långt det blev.

Postat av: Mina

Hanna blir glad att du stött hennes arbetsgivare, hon arbetar ju på Jula på Värmdö. : ) De har många bra ha saker där och det är ju ett plus att de har bra personalrabatter...KRAM

2007-10-07 @ 14:26:45
Postat av: Ellinor

Mina: Det där med personalrabatter låter fint.. vi inom skolväsendet har ju inte mycket av den varan, fast å andra sidan får vi ju en massa fina teckningar =)

2007-10-23 @ 21:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback