Förbannade skolkatalog

Så ska jag figurera i en skolkatalog för första gången sedan gymnasiet och det är ju kul OM det nu inte varit för att jag under morgonens trötthetsdimma helt förträngt att detta var dagen för fotografering. Big, big misstake

1. Man FÅR inte glömma att dagens look ska förevigas och finnas i varenda kollega och skolelevs hem för evigt.
2. Man får ABSOLUT inte ta på sig en tvärrandig tröja samma morgon

Summa summarium så sitter jag nu på en bild där jag ser tio kg större ut än vad jag redan är och dessutom helt ostylad med hår i behov av klippning och inte en tillstymmelse till varken mascara eller glans åt läppar. Ibland vore det roligt om man var liiite mer fåfäng.

Veckans vandrings ljudbok: Läckbergs "Predikanten" (i takt med mörkrets ankomst får jag nog överväga att byta ut alla dessa kriminalfall mot humoristiska böcker istället. Det håller inte att bli så rädd att man skriker så fort en människa visar sig)

Kommentarer
Postat av: Lilla B

Missade skolfotot med fem minuter idag. Så synd, så synd... :)Hade den tvärrandiga koftan på dessutom. Dubbeltur, alltså! Eller dubbelfel. Det beror på hur man ser det.

Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Jag är övertygad om att det blir ett bra foto. Ha en fantastisk söndag!

2007-09-23 @ 07:09:29
Postat av: emma och tyra

Men hur ofta blev man snygg på de fotona? Inte så ofta, trots att man övat in en snygg pose framför spegeln... Kramar

2007-09-23 @ 15:14:22
Postat av: Ellinor

Lilla B: Hade jag inte varit en sådan linslus hade jag nog sett till att missa tiden jag med :)
Slottis: Nå det återstår att se.
Emma och Tyra: Nej du har så rätt min vän, men jag är övertygad om att Tyra kommer att bli en skönhet i alla skolkataloger genom livet! När kommer ni till södern? Jag lääängtar!

2007-09-24 @ 19:10:19
Postat av: Mina

Jag hade klippt mitt hår till skolfotograferingen men.. blev sjuk! Så kan det gå när man försöker att planera... : )
Kram vännen
P.s men det blir omfotografering om någon vecka! Ett tips är att du kollar när ni har den...

2007-09-29 @ 23:39:57
Postat av: Ellinor

Mina: Ja du vännen, det verkar inte hjälpa att vara förberedd heller. På landet har vi ingen omtagning, med 76 elever på skolan anser man det inte vara nödvändigt trots personalens (läs: "mina") protester. Hörru kusin, se till att ta dig neråt snart tycker jag :)

2007-10-01 @ 18:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback