Give me extacy

image41


Jag har nog aldrig upplevt en sådan mental trötthet som nu. Mina tankar vill inte riktigt fungera och blandar jag inte ihop dagar (eller månader) så lever jag i någon slags parallella världar och det kopplar oerhört dåligt där uppe i huvudkontoret. Nåväl.. jag mår himla gott i tillvaron annars så min tillfälliga demens får väl sakta lugnas bort. Passerade hälsokostaffären på vägen från sybehörsbutiken och smet in för att köpa ett paket extra strakt rosenrot.. får väl se om det fungerar.

En energikick som inte kan slås av så mycket annat är ju musik och en helt ny låt för mig att spela om och om igen är Summer Wine med The Coors och Bono... sjukt bra! Någon som kan tipsa om något lika bra i liknande takt och ton?


Kommentarer
Postat av: Susan

Oh, det är lite bossa cross'a folkmusic över den där låten, och varför inte ta ner lite Cohen.
Det finns gånger när jag tänkt att just disorientering i tankeverksamheten är ett av de bästa må gott tecknen på sundhet och välmående som finns. Vad underbart att du måt gott!
Kram

2007-09-11 @ 17:02:47
Postat av: Susan

Tips: jag har blivit Mozart fantast. Oh ... man blir sådär underbart lost och osannolik, smartare mozarteffekt finns inte, säger dom...

2007-09-11 @ 17:05:18
Postat av: emma

Alltså... rosenrot? Jag trodde att det var mot inkontinens? eller potens? Men jag vet ju (uppenbart) ingenting!
Men kanske kan ett andetag norrlänsk luft hjälpa mot överansträngda sörlänska snurrtankar? (jag hoppas alltid!)
KRAM!

2007-09-11 @ 18:40:42
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Jag kan tipsa om en man som numera bor på Österlen och som skriver och framför fantastiska ´´sånger´´. Ha en underbar helg vännen. Kram.

Postat av: Calle

Ja, visst är den bra "Summer Wine"!
Vi har orginalet med Nancy Sinatra & Lee Hazelwood på stenkaka/45-varvare här. Heter det kanske originalet? Jag lär mig aldrig.

2007-09-17 @ 17:28:50
Postat av: Ellinor

Susan: Åå jag såg Amadeus den 14/10 2004 och beskrev det dagen efter så här; "denna underbara film gav mig en nyckel till ett outforskat rum. En plats som jag haft många aningar om men aldrig riktigt förstått. Musik är så mycket mer än toner, eller ord om det är sånger. I sin renaste form är toner i sig poesi. Noternas eget språk berättar om kärlek, smärta, förtvivlan. Får kroppen att spela på nerverna och blodet att sjunga"
Så kära du, jag förstår precis vad du menar! :) Såg att du var borta från facebook, synd tycker jag.
Emma: Jag tycker minsann att du kan komma ner och andas lite småländsk luft ja. Lovar att min virrighet inte smittar nämnvärt! Kram min bästis!
Slottis: Just ja.. han hade jag glömt ;)
MrBr: Som vanligt tror jag att det är nya låtar.. tänk att jag alltid ska vara så efter.

2007-09-17 @ 20:31:56
URL: http://kajplats13.blogg.se
Postat av: Glenn

Calle:

Jag har haft samma "problem"...

orginal:är svenkt
original:är engelskt/amerikanskt...
...om jag fattat rätt,till slut...
Det globala komplicerar vår tillvaro...

Lev väl o sköt om Er alla!
G.

2007-10-28 @ 13:45:59
Postat av: Grindpojken

Angående "Summer Wine" och Hazlewood,så är det väl kanske så att käre Lee är förstadiet till våra svenska dansband...
...jag har en liten känsla av hur "Summer Wine"
låter,då jag tror jag hört den...i min uppväxt.
Hazlewood har även gjort en version av en låt
som,enligt mig,handlar om längtan av högsta grad:
"The Ballad Of Lucy Jordan",mest känd tack vare
"Thelma & Louise",framförd av Marianne Faithfull.
Även Dr.Hook har en variant av denna.
Shel Silverstein har skrivit den...

Tänk Grand Canyon,tänk LÄNGTAN,i följande:

"...at the age of 37,she´d realised she never rides trough Paris,in a sports car,with the warm wind
in her hair..."

Vad göra med all längtan...?
Som "Rialto"?

G.

2007-10-28 @ 14:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback