Onsdag i september

image47
En tillvaro just i denna stund
Novemberdimma ligger som tjock bomull över ängarna. Vilda ligger intill mig, hon har alldeles krullig päls efter dusch och doftar inte helt oväntat blöt hund. Brasan i kaminen tog sig aldrig riktigt och jag bestämde mig för att ta på tjocka strumpor istället. Grannen
Leo sitter på trädgårdsstolen och ylar efter sin familj som just nu är på Cypern. Jag flyr från städning in i datorns värld, väntar på att Idol ska börja och på min H som kommer imorgon.

Dagens "ta bort mig från denna dag- stund"
.. var när jag blev skogstokig på obstinata 10-åringar som är allt för kaxiga för vad de egentligen mäktar med och utan att jag hann blinka lät jag mig provoceras. Not so pedagogiskt.

Dagens "ooops vad höll jag på att göra nu"
Kom när jag hörde första signalen gå fram på telefonnummer 0200-212212. Ibland hinner hjärnan inte kopplas på innan fingrarna levt rövare över mobiltelefonens knappar. Hade de hunnit svara hade jag ångrat mig något oerhört samtidigt som jag hört mig babbla på för hela Sveriges befolkning om hur det var att flytta med flyg.

Förra året
Fick Vilda sitt livs första märgben och jag beklagade mig över att bara (!!) ha tre månader kvar av mitt friår. Nu är jag jublande glad över att få vara ledig i tre DAGAR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback