Underbara studieförbund

Hösten gör sig allt mer påmind, inte enbart i naturens växlingar utan också i brevlådans dagliga skörd. För ett tag sedan låg Studieförbundet Vuxenskolans kurskatalog i min tvestjärtsinvaderade postbox. Jag har alltid uppskattat dylika verksamheter och därför kastade jag mig som vanligt in i detta otroliga utbud av kurser som erbjuds. Här finns cirklar för den som vill lära sig slå in kreativa paket, för de som vill förkovra sig i Carl von Linné kunskap eller de som vill lära sig att läsa gammal handstil. En kurs heter "Data för skrämda nybörjare" och på en annan kurs läser deltagarna Emely Brontes "Whuthering heights" på orginalspråk. Men ljuvligast av allt, kursen "Min mobiltelefon" med undertexten; Vi lär oss ringa och sms:a på våra medhavda mobiltelefoner. Kursen ges vid tre tillfällen och omfattar sammanlagt nio timmar. Kan man annat än älska studieförbund!? Hurra för att ni finns, för bredden och mångfalden.

image35


Klockan är 20:05 och det börjar bli mörkt. Har tiden någonsin gått så fort mellan vår och höst? Idol har nyss börjat och om tolv sekunder skäms jag för människors brist på självrespekt, lider med krossade drömmar och får ståpäls när det helt plötsligt står en människa i Tv-rutan som berör mig långt in i mitt musikälskande hjärta. Nästa vecka börjar det som är riktigt bra dock...

Psst... På tal om cirklar. När Gällivare fick sin första rondell gav PRO (?) en kurs med namnet "Ratta Rätt Runt". Lovely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback