Nu grönskar det

image112

Igår slog björken ut sina första blad och slånbuskarna ser på håll ut som stora bommulstussar. Hjälpte min hyresvärd att rensa rabatter idag, vilken kanske snarare blev att stjälpa då jag gladerligen ryckte upp något som visst skulle bli fina blommor tids nog... Nu ligger de i vart fall högst upp i komposten och tonen på mina kinder går i rött. Något säger mig att rabatterna hädanefter kommer att rensas medan jag är på jobbet...

Kära mobiltelefon
Vore det inte för att mobilen genererar så höga räkningar mellan varven så skulle jag tveklöst utnämna den till världens bästa apparat. Igår bytte jag den signal som var morgon väcker mig ur min Törnrosasömn och den här morgonen flög jag upp ur sängen med ett leende på läpparna. Peps Pärssons "Oh Boy" kan få ett lik att bli pigg och morgonglad!

Kvällens konstaterande: Flugorna har vaknat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback