Höst i augusti

I ett enda slag blev det höst. Huttrandes fick jag ta på mig de rosa raggsockorna och leta upp en långärmad tröja. Åt inte kall yoghurt denna måndagsmorgon utan letade längst bak i skafferiet efter ett paket välling att värma. Sneglar lite mot logen.. borde man kanske hämta ved eller så räcker det att krypa ner under en filt och ta fram någon av de fyra påbörjade böcker som jag just nu läser.. eller försöker läsa..

• Lundells Vädermannen
Flyga drake av Kahled Hosseini
Luftslottet som sprängdes, sista delen i Millenuimtriologin
• Alvtegens senaste "S- bok", Skugga

Alla fyra lika läsvärda och egentligen vill jag läsa dem alla samtidigt eftersom jag inte kan välja. Skugga lyssnar jag förresten på, den har jag bara i talform. Kanske ska jag ta på mig regnkläderna, sätta lurarna i öronen och Vilda i koppel för dagens vandring bland fårhagar och mognande björnbär...?

1,5 timmar senare



Det är ett underbart väder där ute. Det fullkomligt öser ner.. åt alla håll,  i alla ledder och vinden är så stark att man ibland får ta spjärn emot den. Regn är underskattat. Regniga dagar är lika öppna, nakna och fria som svarta nätter och de ger utrymme för allt det där som solen förbleknar. Fast man blir böt av det... både människa och hund.

Nu ska jag laga rödvinslinser med klyftade rödbetor och lax, sedan ska jag ta fram en stickning och lyssna på bok.

Kommentarer
Postat av: Åsa!

Länkade hit från Slottsträdgårdsmästaren! Det är mysigt med regndagar, helst efter all sol och värme som varit.

Milleniumserien är bland det bästa jag läst på länge, det värsta var att man blev fast i dom och inget vettigt blev gjort:)

Postat av: ylva

gud så mysig dag! :D

2008-08-04 @ 22:47:18
URL: http://sakomsolen.wordpress.com
Postat av: Azola

Hej på er.. båda två!

Visst kan regnet vara befriande...i måttliga mängder;o) Här öste det ner och stormade så smått.Vi bor liksom på en landtunga som går ut mellan stora åkermarker och hästhagar, öppen sjön ligger längst ner...så det blåser rätt bra här i vanliga fall också. Alla mina vackra höga blommor och framför allt alla rosorna fick sig en gruvlig omgång av vädret igår/natt :o( Idag är det mest blommblad på marken. Men det behövdes regn till markerna, så det är ju bra.

Hoppas ni har det bra, du och Vilda. Kramizar A



2008-08-05 @ 11:59:04
Postat av: Ellinor

Åsa: Välkommen till kajen :) Visst är det underbart med bra böcker?! Har du läst Alvtegens? Rekommenderar den absolut i så fall.



Ylva: Ja livet har sina guldkantsdagar.. även om de kan se ut på otroligt olika sätt. Hoppas allt är väl där på andra sidan vattnet :)



Azola: Våra naturkrafter kan synnerligen vara hänsynslösa och det märks än mer här på landet än i den skyddad stad. Hoppas blommorna hämtar sig efter den våldsamma duschen. Kram kram!

2008-08-07 @ 12:54:41
Postat av: Åsa!

Jag har läst Alvtegens skuld, saknad och svek. Riktigt bra böcker! Svek skulle man trycka i handen på någon som tänker vara otrogen;)

2008-08-08 @ 02:37:45
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback