Läkning

Har hållt mig borta från allt vasst i två dagar och peppar..peppar.. men jag tror jag börjar läka ihop. Idag satte jag dock hjärtat och lungorna på prov då jag gick på ett spinningpass för första gången på tio år. Nu efteråt förstår jag varför uppehållet varat så länge...

Precis har vi satt oss på cyklarna med de knallhårda sadlarna när jag frågade vännen intill
-vad är det förresten för intensitet på det här passet?
..ett varmt, men lite snett leende och så svaret
- medel till högintensiv!
Det säger hon när mina fötter redan är fastbundna vid pedalerna och sedan var det bara att trampa tills ljudet från kyrkklockornas själarigning började ljuda någonstans i fjärran. Hade Fonus väntat med en krans utanför portarna hade jag inte blivit förvånad.



I en augustitillvaro börjar livet andas höst och de ljumma och stjärnfyllda nätterna har fått ge plats till regn och dimma. Hoppas intensivt på att det inte är över än.. jag vill hålla fast den här sommaren en stund till.. jag är inte färdig än. Bokade en biljett till världens vackraste ö i september där jag ska tillbringa nio (förhoppningsvis) magiska dagar. Tar med mig min hund, en handfull med böcker, kameran, en stickning och sköna skor. Längtar i varenda cell.. med alla mina sinnen.

Kommentarer
Postat av: Azola

Låter underbart med semestern! ... men mindre underbart med spinning passet ;o) även om det är behövligt...hi hi..

Då har vi semester i ungefär samma tid då...du, Vilda och jag.

Vi kommer antagligen inte att åka så lång bort som du,

trädgården behöver sitt och vi har redan varit norrut, 120 mil till Luleå trakten.Svampskogen lockar också med sitt guld :o) Var nu rädd om dig och håll dig borta från Fiskars redskap...jag borde göra detsamma...har rätt mycket Fiskars i trädgårds-skjulet ;o/ Kram

2008-08-13 @ 19:38:49
Postat av: Ellinor

Azola: Du har varit uppe i utkanten av mina rötter :)Tre år av min uppväxt bodde jag i Luleå och jag har fortfarande morfar och morbröderna där uppe. Har du anknytning dit upp eller var det bara dit ny styrde kosan?

2008-08-17 @ 10:20:08
Postat av: Azola

Sambon kommer därifrån...Ängesbyn några mil från stan.

Vi var till släkten på en visit. Tryggt och gott med en riktig norrlänning ;o) hi ..hi

2008-08-19 @ 20:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback