Detox

Ensilage och morötter
Från nikotinavgiftning till kroppsrening. De senaste dagarna har här rensats kraftigt i kylskåp och skafferier för att ge plats åt en frukt- och grönsaksfilial..!! Jag kör en detox-vecka som ska hjälpa kroppen att rena sig vilket därmed innebär att jag ska äta så "rena" livsmedel som möjligt. Dessutom äter jag inte kött eller fågel, ingenting som innehåller mjöl eller socker och jag dricker varken kaffe eller alkohol. Har jag slutat snusa är det här en lätt match, tänkte jag i min enfald.. Fast ärligt talat går det rätt okej, det är svårt att få ideér till maträtter och det är tungt när kollegorna äter väldoftande kebabtallrikar, men annars funkar det. När den här veckan är över (vilket den är på onsdag) börjar det nya livet med välbalanserad kost och betydligt mer vardagsmotion. Viktresan del 3 har nu påbörjats!

image73


På tal om kollegor
.. så har jag ju faktiskt börjat mitt nya jobb i veckan. Fast jag måste säga att en mer "odramatisk" start hade det inte kunnat vara. Det känns verkligen som att komma hem, trots att det är en annan tjänst och andra (vardagliga) kollegor än tidigare. Gott är det i alla fall, även om jag kommer att sakna de små trollen på skolan. Jag lär ju inte få teckningar på prinsessor där det står "Till världens bästa fröken" på längre...

Kommentarer
Postat av: Katta

Vad bra att jobbet verkar kul! Lite rening skulle en annan också behöva. Hörs snart!

2008-01-06 @ 00:42:00
Postat av: Emma

Jag är nyfiken på vad nästa hållplats på viktresan kan bli, kan det vara nån algsmörja som Anna Skipper har komponerat?

2008-01-07 @ 08:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback