Fötter och rötter


Det är marknad i stan och bland damm och sockervadd, mönsterstrumpor och 100 kronors väskor, fick jag för en kort stund för mig att jag hade semester. Solen gassar, det är människor överallt och i gathörnen står gatumusikanterna och sjunger för oss. Det så innerligt efterlängtade högtrycket är här och äntligen är värmen så varm att svalka lockar.

Igår var det tio varma fötter som i sann sommaranda kyldes av från en flytbrygga i Kalmarsund. Åtta av de fötterna (i varierande storlekar) tillhör barndomsvännen, och hennes familj, som för några dagar flytt västkusten till förmån till Sveriges framsida...

Själv har jag börjat drömma om Gotland igen och tänker låta drömmen bli verklighet i september.
För två år sedan tillbringade jag några oförglömliga septemberdagar där på rosornas ö. Då när sanden fortfarande är  ljummen efter sommarens varmaste dagar och lugnet lagt sig över kalkstensvägar och kullerstensgränder. I höst ska jag gå där igen, efter kilometerlånga öde stränder och låta fötterna hälsa på varenda våg som hälsar på längs strandkanten.


Kommentarer
Postat av: Chewing Guns

Aloha girl! - haha..framsidan? Nu är du väll ute och cyklar ändå;) Du skriver behagligt trots det.





Och nur är humorbloggen som diskades på metro för att den var FÖR framgångsrik tillbaka!



På 6 dagar skrämde vi skiten ur gratistidningskrängarna med vår framfart och nu har vi startat om på nytt.



Drop by anytime och ha en grymt trevlig sommarnatt!



Chewingguns – ”vi äter oss hellre mätta än ser våra barn svälta”

Postat av: Claus

En livsnjutare är du, så skönt det låter /Claus

2008-07-25 @ 07:58:59
URL: http://lotten5.blogspot.com/
Postat av: Ellinor

CG: Thanks! Kommer på besök innan ni minst anar det. :) ..och visst har ni en fin kust där på andra sidan men en framsida är alltid en framsida serru ;)



Claus: Ja det gäller att ta vara på stunder som ger lite mer liv. Tror du är rätt bra på det du också :)

2008-07-25 @ 14:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback