Töm alla hyllor, kasta det bort...

Min hyresvärdinna är en duracellkanin på speed och jag har aldrig sett maken till en människa som besitter en snabbhet som får Fantomen att blekna. Idag for hon in som en virvelvind hos mig och ut flög fyra sopsäckar med saker som jag borde ha kastat för åratal sedan men låtit bli av någon orsak som bara Freuds teorier om potträning kan ha svar på. Trots att det återstår en oerhörd mängd att rensa i så tycker jag att luften redan nu tar sig lättare genom rummen. Man ska inte leva i en tillvaro bland "kanske bra att ha någongång i livet saker", det stjäl all ens eget utrymme.

Av bara farten föste mrs duracell mig ut genom dörren och innan jag visste ordet av var min gammelbil äntligen urrensad och klar att säljas, två maskiner tvätt tvättade, alla fönster putsade och mina blommor ansade. Innan jag ens hunnit fatta vad som hänt har jag fått mer gjort idag än jag fått på hela det första halvåret av 2008. Makalöst!

Giftfritt
Så kom då äntligen den tjugoförsta dagen och beskedet att min Vilda nu är fri från all fara och ängarna ligger åter öppna för rusande lek med en albinoboxer. I halsbandet finns nu fäst en lilametallic behållare innehållande 14 cortisontabletter att ta om olyckan skulle vara framme igen. Nu aktar vi oss för ormar i det paradis som är vårt!



Kommentarer
Postat av: Claus

Hmmm, låter lätt smittsamt, duracellsyndromet. Kan behöva en släng om en vecka, när min semester startar. Härligt för hunden att få äga ängarna igen /Claus

Postat av: lantis

Ring klocka! Ring!

ut med det gamla

in med det nya

;)

2008-07-11 @ 09:19:31
Postat av: Eva

Skicka gärena hit duracellkaninen och ge mig en sparkl i baken med :) Vad jag har många ska göra men inte har lust just nu.... Nåja kanske idag då A senare går på semester ie ftermiddag att jag fått lite gjort så att han kommer hem till ett skinande hus och nybakat bröd - vi får se vad latmasken i mig bestämmer. Mina föräldrar fick norrlandsbesök igår och gissa var dom e idag?! Jo i Puttgarten på "inköpsresa" . skickade låång lista med dom igår.



Hoppas din fredag blir solig o skön! Kram från Åsabon

2008-07-11 @ 09:32:06
Postat av: Anonym

Grattis på namnsdagen!

2008-07-11 @ 09:35:57
Postat av: Ellinor

Claus: Ja det var ett overkligt tillstånd för en kvinna som inte bara är norrlänning utan även seg oxe också..



Lantis: Precis så.. ett nytt år väntar innanför väggar av trä.



Eva: eehh.. mig veterligt behöver du knappast någon duracellkanin kära du. Kram!



Anonym: Thanks!

2008-07-11 @ 10:53:53
Postat av: Azola

Skönt!! ... pärsen är över för er båda.

bra att ha Cortisonet fäst på halsbandet...då finns det alltid med.

Hade mina i olje-rocken...som oftast var med ;o)

Hälsa den vackra vilda och den vite söte! kram

2008-07-18 @ 00:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback