Kitsch

Det är sällan jag tillbringar desto längre tid i butiker men det finns ett undantag. På Kaggensgatan 4 i Kalmar finns en alldeles ljuvlig butik som jag skulle kunna spendera en rad av timmar i. Det är trångt, det är överflöd. Det är vulgärt och stilfullt och mitt i all organiserad röra finns mängder av utsökta varor... bara man tar sig tid att leta efter dem för de finns där.. bakom en kruka, under en stol eller inne i ett skåp.



Fem smala trappsteg tar dig upp till butik
Topiary. Är du i närheten av kullerstensstaden vid sundet så gå de stegen... om inte annat så för upplevelsens skull.



P.S. På tal om Kitsch...?

Kommentarer
Postat av: Londongirl

Hej Ellinor! Roligt att du tyckte om mina Stockholmsbilder! När jag nu hittar hit upptäcker jag att det här är en blogg helt i min smak! Vilka fantastiska bilder och ord man kan få här hos dig!



Nu har jag läst och njutit av bilderna i dina tidigare inlägg och lägger din blogg i mina bokmärken. :-)

Postat av: Eva

Åh vad skoj det ska bli att gå i dessa butiker med dig i sommar :)



Kram från Hallandstjejen

2008-06-29 @ 20:09:52
Postat av: Ellinor

Eva: Jaaa.. vi tar med oss fikakorg och sätter oss i den här affären. Kram!

2008-06-29 @ 22:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback