Sömnlös

Vaknade redan strax efter fyra i natt och kunde omöjligt somna om. Har rensat skåp, ringt och sjungit för morfar, läst att man alltid måste grunda innan man målar med lackfärg (borde ha läst innan jag kastade mig på penseln) och varit ute på en tidig cykeltur i ett landskap där nästan bara jag var vaken...


Klockan börjar närma sig den tid jag vanligtvis stiger upp och tacksamt kan jag konstatera att jag skänkts fyra bonustimmar denna fredag i juni. Tidigar mornar är smått magiska stunder, sommarmornar. Som nu.. när dörren står på vid gavel och huset doftar målarfärg och nybryggt kaffe. När fågarnas sång fortfarande ljuder över ängar där kor gnuggar nattsömnen ur ögonen och grannskapets katter är på väg hem efter nattlig jakt. Sitter och lyssnar på gårdagens sommarprogram med Maj Brith Bergström-Walan och trots att jag bara haft på programmet en liten stund vet jag redan att detta hittills är sommarens bästa. Jubel, hyllningar och respekt till detta 83-åriga fruntimmer.



Idag ska jag hälsa på ofödde Sixten och den av hans mammor som bär honom, dricka kaffe i den blivande mormoderns trädgård och hälsa på hennes arabiska hund. Ikväll grillar vi hos Sixtens morfar, som också är mitt ex. Mina familjerelationer är ett kapitel för sig....

Dagens sommarpratare: Björn Ranelid, författaren med det vackra skriftspråket

Kommentarer
Postat av: Claus

Fantastisk morgonbild. Personligen tycker jag att det är då ljuset är som vackrast, förutom stillheten. Jag önskar dig en bra dag Claus

Postat av: Ellinor

Claus: Tack! Jag är inte så van att se det där magiska morgonljuset men när det väl händer får man påminna sig själv om att andas. Det blev en bra dag... hoppas din blev detsamma.

2008-06-27 @ 20:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback