Kulinariska läckerheter

Det är temavecka i skolköket. Igår fiskpanetter, orange potatismos och citronsås. Pannor i rynkor.. vad är det här för tema? Inga ledtrådar.. kan det vara färgerna? Kryddorna?

När tisdagen så kom och locket lyftes på dagens kantiner började jag lägga ihop ett och ett... Igår panerad fisk ...hmm.. 

Idag.. en simmig gryta och något köttliknande som ingen av oss kunde artbestämma. Det var då det slog mig.. Råttatouille.. Rattatouille.. Åå vi har ett Disneytema!! Gårdagens fisk måste ha varit Nemo. Fast å andra sidan var de där blocken så panerade att det lika gärna kunnat vara Den lilla Sjöjungfrun...

Undrar vad det blir imorgon... Aristocats?
image80

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skolmaten kan verkligen vara av varierande resultat. Vi hade sportlov förra veckan och antalet elever minskade från cirka 300 till 50 och då tycker man att vi borde få lite lyxigare mat men... nä... Kram

2008-03-06 @ 19:12:19
Postat av: Mina

Det var lilla jag som skrev inlägget ovan... Kram igen FRÅN MINA : )

2008-03-06 @ 19:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback