Gammal nog

När man slutar tro på sagor förlorar man sin oskuld till livet. Är det inte så? Det finns något mycket sorgset i det i vart fall och en del av mig önskar att jag hade fått behålla min oskuld genom livet.

Maj.. lördagskväll. Trötta armar efter vedstapling. Regn hela dagen och smutsiga golv efter Vildas tassar. Lika säkert som årstidernas växlingar så är jag tillbaks hos Ulf efter ett kortare uppehåll. Han är långt mycket bättre än jag förstår... än vad någon kan förstå. Helt plötsligt längtar jag efter sen höst.

Bokade biljett till Azorerna igår, det känns bra.


Kvällens fantastiska Ulf:
Gammal nog att se det
Gammal nog att härda ut
Det går en åder av guld och ande genom den här världen utan slut
Gammal nog att hålla mig till den
Gammal nog att stå för mina ord
Gammal nog att ta ännu en dans på detta avdukade bord
Jag har den hungern kvar i mig än

Kommentarer
Postat av: Eva

Så du hittade en resa!!! SKOJ! När bär det av och ensam eller?! Azorerna verkar såå fint, men dock inget för oss...

Hoppas din söndag blir lugn o skön! Vi ska ner till havet på pick-nick när ungskruttarna vaknat till!

Kram

2008-05-04 @ 08:59:43
Postat av: Ellinor

Eva: Åh ja, det ska verkligen bli underbart att komma iväg. Förutom min norrlandsresa över påsk har jag ju inte varit ledig sedan januari 2007. Den senaste månadens tempo kräver dessutom nedvarvning och var kan det göras bättre än på öar hämtade från paradiset..!?

Låter ljuvligt med pic-nic vid havet, vore det inte så förbaskat långt hade jag och Vilda gjort er sällskap!

Kram!

2008-05-04 @ 10:51:48
Postat av: Sanna

Men.. fast.. visst tror vi väl på sagor?

2008-05-04 @ 22:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback