Omaha i minusgrader

Det är en strålande vacker vinterdag i min Bullerby med luften full av friska minusgrader och svala förhoppningar om snö. Veckans vilodag ägnas åt tvätt och städ, allt medan Ulf nya skiva Omaha håller på att spela sig in i mitt Lundellska hjärta. Det är en lättlyssnad skiva, utan att för den skull tangera mot det mediokra, men som alltid kommer det att ta många veckor innan jag vet var i min interna skivhierarki den ska komma att placera sig och hur långt in i mitt hjärta den ska nå.

 

Det har varit mycket jobb de senaste veckorna, därutöver fackligt arbete från helvetet. Att tvingas sitta med i en beslutsprocess där människor man respekterar, beundrar och tycker om ska bli uppsagda eller omplacerade mot sin vilja, är ett uppdrag som får en att gå sönder någonstans. Det spelar egentligen ingen roll hur många tjänster som räddads just i den stunden då beskedet ska ges, då spelar ingenting någon roll alls. Usch för sådana stunder.




Veckans mest skruvade samtal ägde dock rum i onsdags då jag blev uppringd av min mobiloperatör som ville sälja mobilt bredband till mig, ett samtalet som lät ungefär så här;

- Jag har ingen täckning där jag bor, så det funkar inte.
- Ja men det vet du ju inte, det kan ju ha ändrats
- vad är det som skulle ha ändrats menar du? Jag kan ju inte ha mobilt brdband om jag inte har någon täckning.
- Säg inte det, det finns de som inte kan ha vanligt bredband som kan ha mobilt.
- Jo men lyssna nu på mig, jag har ingen mobil täckning på gården där jag bor
- Men så kanske det inte är nu.
- Jag har inte haft täckning på två år och jag hade ingen täckning när jag åkte hemirfrån för 2,5 timme sedan, vad  är det som gör att du tror att jag ska ha det nu?
- Vi har nöjd-kund garanti hos oss vilket betyder att du har tio dagar på dig att prova och om det inte fungerar får du omedelbart och kostnadsfritt säga upp abonemanget.
- Jag förstår inte vad du menar, jag har ju ingen täckning!
- Fast med vår nöjd- kund garanti så kostar det ju ingenting att prova och sedan kan du ju säga att du vet att det inte fungerar om någon annan ringer.
- Men jag vet ju redan att det inte fungerar.
- Hur kan du vara säker på det?
- Men allvarligt talat. Du ringer till mig för att sälja ett mobilt bredband, det betyder att bredbandet går över det mobila nätet, eller hur?
- Ja just det
- Men där jag bor finns ingen mobil täckning vilket borde göra det ömöjligt att använda ett mobilt bredband?
- Eehh.. jag är inte så teknisk, men vi har ju en nöjd- kundgaranti som...

Kommentarer
Postat av: Åz

visst är de för goa telefonförsäljarna =) men deras jobb måste vara för hemskt!!Arma krakar!

2008-11-23 @ 13:35:22
Postat av: Åsa!

Ha, ha... Man skulle nästan kunna ta det för ett aprilskämt!

Postat av: Anonym

Åz: Nej det jobbet skulle jag aldrig vilja ha, förmodligen skulle jag lägga på innan någon ens hann svara.



Åsa: Om det vore så väl... Hörde att det kommit snö på din ö idag. Visby måste vara gudomligt vacker i vinterskrud.

2008-11-23 @ 21:12:24
Postat av: Glennsan

...Vinter I Paradiset...



Låt äpplet hänga där det

hänger,för det kan finnas

en lömsk orm någonstans...



Lev väl!

/Glennis

2008-11-27 @ 15:06:10
Postat av: Anonym

En kompis blev uppringd av en bredbandsförsäljare. Kompisen förklarade tålmodigt, fleeera gånger, att hans nuvarande abonnemang var både snabbare OCH billigare än det försäljaren erbjöd. Trots detta fortsatte samtalet ytterligare några vändor med identiska repliker. Till slut var väl säljaren helt desperat och försökte förtvivlat:

- Men... men... vi har mycket bättre grejer!



Mm.

2008-12-23 @ 19:41:15
URL: http://bek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback