Två söndagskonstateranden

  1. Det är genialt att åka och handla på Kvantum efter åtta en söndagskväll. Det mesta är slut på hyllorna vilket onekligen gör handlingen billigare, dessutom är det knappast trängsel i gångarna. Faktum är att fick kväva ett skrik när jag helt plötsligt såg en annan person där inne. Efter att ha sneglat lite på människan insåg jag att det var en jag skrivit med på någon raggsida och jag kastade mig hejdlöst ner bland tomaterna för att inte bli igenkänd. Framme i kassan kom han i alla fall upp bakom och när jag förstod att han aldrig kopplade ihop kvinnan i adidasbyxor och palestinasjalen framför honom i kassan med den skrivande kvinnan på Internet, så vågade jag tom kika ner i hans korg. Min potentiella dejt var ingen storhandlare direkt men där på botten av den röda korgen låg en förpackning färska grisfötter och lite fikon.  Han är ingen potentiell dejt längre.
  2. Det är mindre genialt att få hjärnsläpp när man kör bil. I femton år har jag haft körkort, men det verkar inte vara någon garanti för de mest basala kunskaperna, som hur man bländar av från hel- till halvljus till exempel. Jag vet inte vem som blev mest förvånad, jag eller den mötande bilisten, när jag mitt i den svarta kvällen slår av ljusen helt på min bil. Det blev verkligen kolsvart. För den mötande bilen måste det ha inneburit att jag helt plötsligt bara försvann för att sekunden efteråt få på helljuset igen och blända honom fullständigt.. F´låt

Pssst...
Hasse har en fototävling på sin sida och vill ha massa röster från folk och fä,så jag passar väl på att schasa dit er också.
Tryck här kamrater.

Kommentarer
Postat av: Hoppande groda

"en förpackning färska grisfötter och lite fikon. Han är ingen potentiell dejt längre"



HAHAHAHAHA! :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback