Årstider

... om det här är hösten måste vintern vara på väg 


Vi har krattat löv denna oktoberförmiddag, Vilding och jag. Medan jag försöker få de prasslande löven att samlas på samma ställe springer Vilda och letar efter kastanjer med skal. När hon väl hittar en och annan så biter hon lyckligt itu dem och ger sig på jakt efter en ny. Hon har härmed kvalificerat sig för en ny uppgift kring jul..  
Under kastanjeträden ligger än så länge en stor, gyllene hög, och jag sitter otåligt och väntar på att husboenden ska komma hem så jag får lära mig att köra traktor. En traktorskopa är oslagbar som lövtransoprtör...

I natt ändrar vi klockan och därmed är vi officiellt inne i vintermånadernas tid. Tror jag hoppas på snö i år.. mängder av snö! Får vi en riktig vinter ska jag köpa mig ett par skidor (om jag inte hittar mina gamla där uppe i norr) och en solig januaridag ska jag åka ut i skogen med varm choklad och torra yllestrumpor i ryggsäcken.

Kommentarer
Postat av: Åsa!

Härliga bilder! Jag vill också ha en riktig skidvinter med gnistrande, knarrande snö!!!

Postat av: Stefan

Kul å se lite fina bilder och läsa lite tänkvärda ord... Ringer angående Piteå nu i veckan! /Stefan

2008-10-26 @ 23:06:53
URL: http://samladvisdom.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åsa: En gnistrande vinterdag på din ö kan inte vara annat är andlöst vackert!



Stefan: Aahh.. du hittade till kajen: Välkommen! :)

2008-10-27 @ 19:56:02
Postat av: Glennsan

...ja,E.vintern är på väg...längtar efter den dag vi kan sjunga "...måste våren vara på väg" istället... Brukar inte ha så ont av denna årstiden,men i år är höstkänningen total... Ska tillbringa helgen i Värnamotrakten,och det har ju hotats med snö,så vi får väl se om man blir mer insnöad än vanligt... :-)



Hoppas livet behandlar dig med värdighet,och att stjärnorna och husets värme ger Dig en behaglig tillvaro!



Med värme - i kyla:



// G.

2008-10-31 @ 10:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback