Ulf och bönder



De tio dagarna..har nu passerat och vi står vid DEN dagen.. Ulf-dagen. Befinner mig i ett makalöst vackert Stockholm som klätt sig i sin vackraste skrud och bjuder på hög luft, lövprassel, ljummen sol och ett glittrande vatten. Ibland tänker jag att det här här jag ska bo ändå.. Här.. eller på Gotland... eller kvar hemma i Bullerbyn.. Det är en lyx att känna sig hemma på fler än en plats ändå.

Om 3,5 timme är jag på Cirkus och i vanlig ordning är jag nästan nervös.. snudd på illamående. Försöker att inte ha förväntningar men det är som att be ett barn om detsamma en julaftonsmorgon.

30 minuter efter det att Ulf satt sig med sin gitarr och sitt munspel inför en salig publik börjar årets omgång av Bonde söker fru.. en höjdpunkt det också, om än i en helt annan division. I år blir det extra spännande när Tv4 äntligen vågar visa "Bonde söker man" och jag hoppas (och tror) att "
snygg Peter" kommer att vara en av de fyra bönder som satt mest hjärtan i brand.

Kommentarer
Postat av: Eva

Hoppas hoppas att du får en riktigt mysig kväll och kommer attt längta till Gbg-konserten med... Här väntar läxor på att göras så vi höres en annan dag! Kramar från hon i Halland

2008-10-08 @ 19:13:19
Postat av: Anonym

Jag var och såg Ulf Lundell i Kulturens hus i Luleå i fredags. Helt magiskt. Jag är liksom du helt förlorad i hans texter. De är otroliga. Bara synd att från där jag satt hördes det inte vad han sa, så bra. Men stämmningen var på topp. hälsn Barbro.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback