Två trötta hjältar

Regnet har fullkomligt öst ner under största delen av helgen och trots att frusna fötter saknat de torra gummistövlarna som stod kvar hemma, så har denna helgen gått i värmens tecken. Ett 30-tal schäfrar och deras mattar och hussar har testat agility, tränat lydnad, fått mängder av goda råd och inte minst haft roligt och trevligt i varandras sällskap.



Vilda Matilda skötte sig snudd på exemplariskt och även om hon blev på tok för ivrig vid agilitybanan så klarade hon alla uppgifter efter några omtagningar. Problemet vi i vanliga fall har med utfall mot andra hundar var som bortblåst och förmodligen hade det mer med mig och mitt sätt att hantera henne att göra än hennes eget humör. Skönt var det i vart fall att kunna ha henne lös på träningsbanan och att hon faktiskt stannade när jag bad henne om det - trots att det stod sju andra hundar och tittade på.

Helgens i särklass roligaste händelse var dock när en kinesisk nakenhund, för dagen iklädd en stickad polotröja, gjorde entré på agilitybanan. Alla stora schäfrar stannade upp och intreserade om än lite häpna, stirrade samtliga på den lilla hunden med den fina tröjan. "Kinesen" tog sig över hindren och igenom tunneln och när den var klar vände den sig om och gav ifrån sig ett skall som fick samtliga schäfrar i församlingen att hoppa till... innan den vände på klacken och lämnade banan. En underbar syn när alla mattar och hussar (inklusive jag själv) skulle hålla fast provocerade schäfrar som ville äta kines..


Foto:
Tina Johansson

Som också tog detta vackra kort på Vilda i helgen



Kommentarer
Postat av: Eva

Vilken härig helg ni har haft!!

Ni var säkert lika trötta som vi var hemma hos oss igår kväll...Sonen har haft den bästa helgen i sitt liv!!! Liseberg gick vi runt runt o åkte allt minst 1 gång :) Hopptävling för dotter som övervann sin rädsla för en viss häst - en stor seger!! Idag har vi en luuugn dag hemma med film efter skola o jobb. Jag slutar redan 13.30 så vi har många timmar på oss!



Ha en bra måndag!

Kram från vännen i ett soligt Halland.

2008-09-08 @ 09:24:25
Postat av: Azola

Den "kinesen" i fina tröjan skulle jag velat se...vilken grej...härligt avslut på helgen..en liten mysis som visar alla de stora! ;o)

Kul att du/ni är nöjda med helgen(trots vädret)

Det var många år sedan jag själv var på något hund läger...men man minns allt fina med hunden och alla nya vänner man träffade.Man lovade sig själv att nu jäk..., skulle det tränas dubbelt så mycket efteråt:o)Var på den tiden man hade hundar hemma...läs Hovawart ;o)Ps! min 1:a hund var en...SCHÄFER ...så klart!

Undrar: räknas Helig Birma till spår, sök eller mys-kategorin?? ;o)det sist nämnda antagligen..

Varma hälsningar till er båda från ett grått och regnigt Nyköping.

2008-09-08 @ 16:49:55
Postat av: Ellinor

Eva: Ni har sannerligen också haft en lyckad och minnesvärd helg! Hade delat sonens glädje på Liseberg, trots att jag fått konstatera att jag förmodligen blivit gammal eftersom jag mår illa av det som snurrar...! När blev det så?? Hoppas er dag blev precis så mysig som jag tror att den blev. Kram!!



Azola: De där katterna vet jag inte vad de skulle kunna tävla i... arrogans kanske ;) Fast de är ljuvliga i sin självständighet. Som när jag vattnade kollegans katt den där veckan de var borta. Glatt kom hon in och åmade sig tills hon hade fått sin mat. Sedan kom hon och ville bli klappad en stund och när hon tyckte att det var nog så bet hon mig hårt i handen innan hon gick upp på övervåningen och la sig. Där stod jag som ett fån och kände mig som hennes hembiträde.



Hoppas att regnet lämnat din himmel och att du också får en fin höstdag där uppe i morgon.



Kram från oss två- och fyrbenta.

2008-09-08 @ 22:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback