Happy Valborg

Hade jag varit i Gällivare nu hade jag varit vid OK Svarven och grillat korv, kanske tittat på Patriks eld nere vid älven eller varit hemma hos familjen Nilsson och spelat spel. Snön skulle fortfarande täcka de största delarna av marken, men imorgon.. den 1 maj skulle jag få ta ut cykeln eftersom vägarna nu var rätt så bara.

Det har dock gått femton år sedan dess och idag sitter jag i 20-gradig värme och längtar snarare efter is än eld. Om mindre än en timme är jag på väg till jobbet där jag förutom sedvaligt torsdagsarbete senare under kvällen ska ta på mig fältarjackan och ge mig ut bland våra valborgsfirande ungar.

Ha en trevlig kväll där ute.. långt uppe i ett snösmältande norr eller nere i ett prunkande Skåne.. och alla där mitt emellan givetvis.


Kommentarer
Postat av: Nothingman

Skickar en Valborgshälsning tillbaka! Snart ska grillen plockas fram. Under tiden dricks iskall öl. Passar förvånansvärt bra ihop med dammsugning. Rödvin till kött, Vitt vin till fisk och öl till dammsugning...

2009-04-30 @ 15:17:44
Postat av: Sanna

Härligt! Och imorgon bultar mitt röda hjärta, än rödare än vanligt! Vart blev de av, våra drömmar om frihet och solidaritet och vad hände med omtanken om de svagaste? Upp till kamp, men i vems tåg ska jag gå?

2009-04-30 @ 22:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback