Bullerbyliv

I helgen var det årlig traktorutställning, tillika hembygdsdag, på andra sidan ängen och självklart befann jag mig mitt i händelsernas centrum. Lotter utan vinst, hembakta bullar och varmt kaffe. Söta karameller och nyfikna kossor, byskvaller och buskis. En Bullerbysöndag i augusti.





.. och hemma på gården hade vi besök.



Idag..  har det nästan varit söndag igen. Ledig dag, stod det i kalendern och jag tog orden på allvar. Har sprungit mina fem kilometer på morgonen (läs: förmiddagen alt. innan lunch) och flåsandes funderat över om det är dubbelt, eller tre dubbelt, så jobbigt att springa dubbelt så långt om bara tio dagar..?!

Sedan var det lugna gatan här hemma och en stor del av dagen har tillbringats under en himmel som bjöd på 23 sköna grader idag. Nyskördade rödbetor har kokats och avnjutits med smör och tacksamma tankar går till kollegan som gav mig en hel hink med grönsaksguld från trädgården igår. Vampyrboken ligger fortfarande uppslagen där den låg häromdagen och om några minuter tänker jag se till att fler sidor bläddras, allt medan en helgenomgången Vilda drömmer om kaniner på golvet intill...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Du är en fantastisk fotograf! Vill du någonsin byta bana, så har du din alternativa karriär klar.

2009-08-22 @ 12:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback