Vi ska alla en gång dö

I en ruin på en ö nära mig har Ulf just gått på scenen och själv sitter jag varm och trött framför tangenterna hemma i Bullerbyn. Lite otippat...även för mig själv. Fast faktum är att jag sett honom i oktober, november, mars och juni och mättnaden är rätt total. Ibland behöver man få längta också.. som min vän brukar säga. Men jag hoppas att han återvänder nästa sommar och då ska jag vara där.. rusig och lycklig.

..mellan himmel och jord
Mina tankar om framtida gravplatser har successivt förändrats genom åren och växlat mellan jordbegravning och gravsten till aska i naturen. Ibland har jag funderat över minneslund och nu när jag gick i fjällen slogs jag av tanken om att få färdas med vindarna där uppe bland bergen. Anonymitet vs inristad i sten med andra ord.

På norra kyrkogården i Kalmar har man dock hittat ett alternativ som inte bara är estetiskt tilltalande, utan också en hybrid mellan två helt olika traditionella alternativ. Man kan vara död på en pinne, antingen en familjepinne eller tillsammans med andra pinnväljare. På en plakett skrivs ens namn och behöver ens nära en plats att minnas- eller sätta blommor på, så kan de gå till den vackra glasboll som bär ens namn. Helt klart tänkbart!



Augustikvällskonstaterande: Jag längtar till fjäll och frihet så jag kan bli galen. Måste iväg igen.. helst igår.

Kommentarer
Postat av: Eva

DÄR vill jag bli begraven! Kan jag dela med dig??



Snart jobbat min första vecka.... 5 barn hela veckan, blir lite tradigt men ändå gott med mjukstart! över 20 grader ute redan nu och blå himmel, maken ledig så dom beachar väl hela dagen... avis Tur att man är ute mycket med barnen i alla fall.



Ha en toppen dag vännen min!

Massor med kramar från vännen i Halland

2009-08-06 @ 09:09:47
Postat av: Bagar'n

Livet på en pinne har jag hört men döden...?

2009-08-06 @ 13:09:12
Postat av: Mr Vedder

Kan också tänka mig sista vilan på en pinne... Alternativt i McCreadys gitarr...

Postat av: Ellinor

Eva Klart vi delar pinne! :)



Så börjar den tredje arbetsveckan och går det i den här farten har vi snart sommarsemester igen..! Hoppas ni haft en fin helg på västkusten och att benen är lite lättare nu när vecka två börjar för din del.



Nattkramar från Bullerbyn!



*Bagar´n* Funkar säkert det också.. ;)



Mr V Du får dela pinne med mig och Eva om Mc Creadys gitarr är full :)

2009-08-09 @ 23:17:15
URL: http://kajplats13.blogg.se/
Postat av: Mr Vedder

Låter kalas det E!

2009-08-10 @ 10:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback