Advent.. den fjärde (this is why I love my life)

Minusgraderna flockas där ute och räknade jag rätt är de över sjutton stycken nu... jag sitter eldvakt ikväll och kaminen har plötsligt förvandlats till något i paritet med den eviga os-elden. Ibland vill man inte riktigt att dagar ska ta slut och envist stannar man kvar i natten, trots vetskapen om en trött morgondag och trots att herr J. Blund för längesedan suckat otåligt från övervåningen. En stund att stanna kvar i, en känsla att vila vid.

Den fjärde av adventsdagar fylldes av värme i kylan och jag skickar stjärnfall och röda tankar till er alla som kom med plusgrader till en decembervacker Bullerbydag. En dag som började med en vaksam hundblick mot det mörka skogsbrynet och ett rådjur på väg ut ur mörkret och in i ett vitt regn. En dag som i all sin mångfaciterande skönhet påminner om vilket oändligt vackert liv jag har....










Godnatt människorna... imorgon ska jag leka gymnasiefröken och på kvällen kommer mamman. Det blir en bra dag det också.


Kommentarer
Postat av: Eva

Här i västerhav vaknade vi till en mycket ovanlig,vacker vit syn och nu kommer det mer snö och lägger sig som bomull på marken. Barnen är ute i snön med vovsing och sedan står det pulkåkning på schemat för dagen. Själv e jag (äntligen) förståndig nog att hålla mig hemma o inne för att kurera en mycket långdragen förkylning. Har tänkt vara frisk till tomten kommer, om jobbet kallat mig hade jag nog legat pall minsann... Får nya arbetsuppgifter med efter jul dock inom samma hus, vilket känns positivt! Ska vara resurs för ett barn med diabetes nu och även förstärkning i gruppen. Skönt att veta det nu liksom...



Hälsa mamsingen från mig med en kram o vi får väl höras innan tomten dyker upp!



Massor av kramar från mig

2009-12-21 @ 10:01:30
Postat av: Öppna eldar o öppna själar...

...är något man kan förlora sig helt i...

Kan vara värt oändligt med förlorad sömn...



Det finns väl en förklaring till "eldsjäl"...?



Har haft en hysterisk o kaotisk dag p.g.av

den vackra snön,så tröttheten är påtaglig,

...men:

i sällskap av hela ens underbara omgivning

av suveräna människor,så blir tröttheten

bara en övergång till ett nattligt leende!



Snöänglar,glögg,kramar o klappar i massor,

ifrån en insnöad man,varandes på en

ovanligt vintervit västkust!!!



// G.



(Kvällens låt: C. Af U. / "Vi Blundar")

(J.Blund hälsar b.t.w. ...)

2009-12-21 @ 22:54:25
Postat av: Emma

Puss och kram till mor och dotter Fågelfrö.

2009-12-22 @ 09:28:56
Postat av: Linz@n

Tänkte bara skicka en digital julhälsning oxå...som givetvist inkluderar mamman !!! KRAM å GOD JUL....

får ni långtråkigt i bullerbyn får ni gärna halka inom i longlakecity

2009-12-22 @ 19:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback