Its a sin

From nu kommer jag aldrig att äta något annat än salladsblad.. aldrig. From nu blir det detox och träning dygnet runt. Jag tror jag tom ska sova på en spinncykel. Julen har ägnats till en av de sju dödssynderna och dessvärre var det inte den som går i ljusblått...

Men det blev en julig ljuvlig julafton tillsammans med mamman, vänner, hundar och hästar. Ett julbord som slår allt annat, en tomte på loftet och så ett Fanny och Alexanderhem där jag sedan många år tagit anställning som huskatt. För första året på länge låg snön gnistrande vit över världen och allt var så där julperfekt.

På juldagen började det regna och nu är världen en skridskobana istället för ett skidspår.. I don´t like.




Vildas kusin Sally tillsammans med isbjörnen Izzy

Juldagen kl 17 övertog jag stafettpinnen från mina juljobbandes kollegor och sedan dess har jag varvat jobb med beredskap. Nu återstår åtta timmars tjänstgöring och sedan ytterligare 11,5 timmars beredskap innan några lediga dagar innan jag vakar in det nya året med mera jobb.

Storhelgs OB är det roligaste med januari...

Kommentarer
Postat av: Moster

Ja det tycker jag också. Men det är lite mysigt på julen på jobbet, inte bara pengarna, fast mest det.

Kram!

2009-12-27 @ 18:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback