Bönesvar..

.. och som i ett trollslag blev slånen vita.

Fast hela tillvaron blev vit.

Snövit.


Mer än lovligt trött denna onsdag i februari. Blev ingen träning.. jag tog med mig min hund ut i det vita landskapet istället och likt det gamla bondesamhällets undanställda plogar plöjde sig en hundnos igenom den nyfallna ytan. Hundlycka är inte svårare än så. På jobbet är det hysteriskt. Ingenting har riktigt satt sig och vi är sju förvirrade som försöker få klarhet i galenskapen.. och vi skrattar hela dagarna och vi skakar på huvudena och vi är oerhört glada över att vi har varandra. Jag trivs och jag har världens bästa arbetsplats.. men den är helt galen. Än så länge.

Imorgon ska jag prata om institutionsvård i Tv... I´m such a hooker.

Kommentarer
Postat av: Eva

Go kväll i stugan!



Precis hemkommen från kvällsmöte på jobbet med prat inför utvecklingsssamtal, det blir många när vi har 20 barn...



Här kommer det inget vitt inte men det är svinkallt!! Längtar o trånar efter vår o värme...



Hoppas kvällen e bra!

Kramar från lilla jag



2009-02-12 @ 20:17:46
Postat av: Ellinor

Eva: Godafton fröken.. eller fru förresten.. Jag var ju t.o.m. med den där sommardagen för en herrans massa år sedan :)



Ja värmen gick vi bet på, här i Bullerbyn är allt vitt, vitt, vitt...



Nu dusch.. sedan ingefärste och en nöjd klapp på axeln efter en bra dag.



Kramen!!!

2009-02-12 @ 21:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback