Goda grannar

Blixtvisit till en annan kust och en stund vid ett annat sund. Stod där vid min utpost och andades för ett tag, samtidigt som blickarna vandrade bort över Danmarks siluetter. Borde åka dit snart igen... något säger mig att det finns koncentrerad livsenergi att hämta i det röd-vita landet bortom sundet på andra sidan.

... om inte annat så i form av billig öl och goda ostar.



Kvällens Tv: Såg 4-ans "Familjen Annorlunda" om fem-...åtta-.. tiobarnsfamiljer och nu är jag helt slut. Bara av att titta... i en timme...! All heder till dessa storfamiljer, jag hade inte klarat av en kvart av erat liv.


Kommentarer
Postat av: Eva

Vi tittade på programmet 10 min - A var helt slut efter det! Helt klart nog med 2 barn!



Ha en bra dag!



Kramiskramis....

2009-02-17 @ 09:14:41
Postat av: Azola

Saknar Helsingör, där vi varit mycket varje år.

Det är avslappnat och gemytligt i Danmark tycker jag :o) Även ostar och öl och skoooor! :o)

Våra resor över sundet slutade abrupt efter flygplansolyckan i Milano, 2001 då många svenskar fick sätta livet till...så även vår underbara släkting och vänner sedan många år.(hunduppfödare o hund-domare)Inte längre några resor till Skåne och därom trevliga utflykts mål alltså :o(



Har bara sett om storfamiljerna på reklamen...men säger som du...inte klarat mer än en kvart, på sin höjd!!! Men skulle däremot klara jobbet med antalet hundar som familj istället ;o) mycket bättre för min del!Inte för att jag vill ha så många,men det skulle vara en möjlighet och intresset finns i alla fall.. fniss



2009-02-17 @ 16:30:20
Postat av: Eva

Halloj tjejen!



Var håller du hus??

Nu kan vi konkurera med snö här iväst med - det täcker NÄSTAN gräsmattan så barnen åker pulka för glatta livet... Här snackar vi inte norrlandsungar inte minsann! Men ljust o fint är det utomhus och ljuset kommer ju in med.



Planerna inför helgen innebär minst av allt lugn o ro här i Åsablåsa... Klippning, simträning, ridning, bowlingkalas och GeKåbesök OM inte vädret är värdelöst. Ska kanske försöka hinna med ett besök på kennel för att titta o fråga om lite Jack Russelhundar. Annars får det bli nästa vecka minsann! Nåja, vila får man göra när man blir pensionär.



Ha det bäst!



Kramar från vännen i väst

2009-02-19 @ 15:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback