Jahaja

Idag var det en sån där strålande vacker vinterdag då man bara vill dra mössan ner över öronen och ge sig ut under solen. Spänna fast ett par skidor på fötterna och ha varmt kaffe och limpmackor i ryggsäcken. En kombination av sol och snö har alltid väckt de starkaste känslor av vår i mitt hjärta.



Tidigare i eftermiddags checkade mina vänner från den långa ön in på ett hotell 2,1 mil härifrån. Slätbäddade sängar, en fjärrkontroll på nattduksbordet. Inga måsten, kläderna över stolsryggar. En stor bubbelpool för ömma muskler, en het bastu för att tina upp allt det frusna. Sedan god mat och fylligt vin tillsammans med mängder av skratt och mänsklig värme.

Där skulle jag också ha varit om jag inte hade jobbat...

.. och helt plötsligt känns det som hela essensen av fredagen den 13:e.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback