Nära döden

Jag brukar vårda mitt språk, jag försöker att åtminstone inte använda svordomar i skrift och vill gärna räkna mig till någon med så pass bra ordförråd att alternativa kraftuttryck gott kan understryka en mening.

..fast

Satan i helvete så sjuk jag har varit!

I torsdags blev vinterkräksjukan ett verb i mitt liv och när jag låg där på toalettgolvet stod det utom allt tvivel att jag hellre låtit någon Barbados-typ komma och bryta av benen i kroppen på mig än att behöva genomlida detta. Nu.. snart två dygn senare håller jag väl kanske inte fast vid det där med avbrutna ben med oändlig läkningstid.. fast gudarna ska veta att jag i resten av livet kommer att be intensiva böner om att aldrig någonsin behöva uppleva det där igen.. Aldrig!



Ny festival ikväll igen då.. och med viss förvåning har jag fått inse att jag är tämligen oengagerad detta schlagerår alá 2009. Jag har knappt koll på vilka som tävlar ikväll och jag missade deltävlingen i förra veckan... vad tyder detta månne på? Mättnad? Ålder? Äggsloss... nej det var en annan fråga.





Kommentarer
Postat av: Eva

Skönt att se att du piggnat till vännnen o orkar upp från toagolvet till datorn i alla fall ;)



Festivalen igår var så dålig så dålig .... så jag somande på soffan!!!! Trodde jag inte skulle ske, nånsin....



Hoppas du o mamman har en toppensöndag!

Kram vännen i väst

2009-02-22 @ 10:30:20
Postat av: Louise

Usch fy, stackare. Skönt att det verkar finnas hopp om livet åter igen i alla fall..

Kramar om!

Postat av: Plupp

Stackare.. Av någon ytterst märklig anledning känner jag mig inte det minsta avundsjuk.. Men du vännen, "Barbados-typ"? Hur menar du nu?:)

2009-02-23 @ 08:41:36
Postat av: Ellinor

Eva: Jo nu är hon vid liv igen :) Festivalen ja.. nej jag kommer inte riktigt in i rätt stämning för den. Men de tre bokstavskombinationerna upphöjt till två var helt okej ändå och man får väl hoppas att BWO tar sig vidare till Globen till sist. Ha en fin dag där på er fina kust. Kramen!



Louise: Åh tack för den kramen.. :) Nej det där gör vi inte om.. aldrig någonsin faktiskt.



Plupp: Men det låter ju så mycket trevligare.. eller hur?! ;)

2009-02-23 @ 09:37:23
Postat av: Stefan

Ja du Falkebo... att du hellre ville att en dansbandsmusiker skulle bryta av dig benen... Å andra sidan...det där med porslinsrally har ju sin del i livet det med... å man blir ju påmind om sin förgänglighet... ja man lär sig helt enkelt att uppskatta den grå vardagen:) Fast nån sån finns väl inte i Bullerbyn gissar jag... inte när man lever med Vilda... Lundell... vedeldning och lite gott vin! /Kram S

2009-02-23 @ 11:31:33
URL: http://samladvisdom.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Åh du Siken, det finns gott om grå dagar här också. Du vet de där dagarna när det regnar spik och blåser in i märgen på en när man ska ut med den Vilda. När man är less på Lundell och veden angriper ens fotknölar när man ska hämta in den. Lägg till en månad som man dessutom lovat sig själv ska vara vit..

Men oftast är det bra.. som idag ungefär :)



Fast det där med att uppskatta en vinterkräksjuka.. det kan bara uttalas av någon som inte haft den. Allvarligt Siken. det där får du ta tillbaks. Bums! ;)

2009-02-23 @ 12:34:33
Postat av: Plupp

Absolut..;) Får aningens märkliga bilder i huvudet av en alltid lika glag Magnus Carlsson hoppandes upp och ner på liggandes fröken E med en nyfiket iaktagandes Vilda sittandes bredvid med huvudet på sné...;)

2009-02-24 @ 07:46:56
Postat av: Plup.. igen..

Glad skulle det ju givetvis vara.. sorry..

2009-02-24 @ 07:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback