Men vars kommer dom ifrån..?!

I sju års tid har mitt liv invaderats av Andersar och Petersar. Överallt finns dom.. på personliga lappar i den forna tvättstugan. I 80-tals modell på Sandra, på Pridefest i Vasastan eller i tågkupéer i norr. Dom virvlar omkring på jobbet, i kärlekslivet, bland vänner och bekanta. Dom fyller min historia och bultar på dörren till min framtid.

Efter att jag hade varit med i Dokument innifrån (just det,.. alltså inte i Bonde söker fru) hörde två kärlekskranka män av sig.. Anders och Peter. Givetvis.

I min telefonbok har jag fått skilja dem i årtionden. Peter finns i upplagorna 40- till 80-tal, Andersarna är mer komplicerade. En benämns som "den riktiga Anders", en annan som "den där". Som P1 och P2 ungefär.. och då är det inte playstation vi talar om.

Det finns 83546 med tilltalsnamnet Anders i Sverige, vilket gör det till det fjärde vanligaste förnamnet i landet. På sextonde plats med sina 62878 män kommer Peter. Om det ska fortsätta i den här takten kommer jag att ha dem alla i mitt liv snart.

Vet inte om jag klarar av fler...


Kommentarer
Postat av: Azola

Hi hi...du också, Andersar & Petersar menar jag.

Dock i mitt "tidagare liv" för ca 7-8 år sedan ;oP

Ingen ytterligare kommentar från mig här, just nu om det ämnet. ;o)

Kul med din nya layout! Där har du lite Ulfisar också ser jag och Vildisar fniss

Timmen är sen, jag har väntat på att min nyinstallerade Vista`s alla uppdateringar och div. program skulle laddas ner. Har en ny dator så det är mycket att föra över och fixa med. Tur att man har en dataintresserad sambo..som kan det mesta. Själv känner jag de röda hornen sakta växa fram då det gäller att fixa med burken...den ska fungera bara, direkt... slå på, slå av!

Hoppas Lundell konserten var bra!

Kram till er båda och var rädda om er.





2009-02-02 @ 03:28:32
Postat av: Åz

Jaaa dom är värst Andersarna och Peterna......... jag har ett par x av varje och så han...... som inte ska låta bli något x!!=D

Nu åker jag snart,till THAILAND....... hade varit mysigt att ha med sig dig också........jag ska tänka på det nästa gång!!

2009-02-02 @ 09:20:48
Postat av: Åz

"Som jag inte ska låta bli något x"....... var det jag försökte skriva.........innan jag skrev det där om Thailand

2009-02-02 @ 09:23:47
Postat av: Stefan

Du vännen...vill bara säga att det är underbart å läsa dina tankar! Passa dig för dom!!! dom finns överallt...nej sök efter dom som knappt ens finns:) eller snarare DEN som knappt ens finns....men denne någon finns där för dig.... kan hända heter han Anders eller Peter men skit samma!... Kram på dig! /Norrland


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback