Preparerad

Tidigare så försvunnen sömn är tillbaka med besked och inatt slog den alla rekord. Vaknade när klockan gått ett helt varv, dock med en oroväckande öm bröstkorg och varm panna vilket medfört en förmiddag fylld av Enchinagard, vitaminer, Whisky (!) och halstabletter.

Den onda kroppen kan förvisso förklaras med en synnerligen fysisk gårdag där jag tillsammans med pappa bar ut 200 kg renfoder i skogen. Efter några kilometers pulsande i snö, bärandes på spann efter spann kunde jag konstatera att naturens eget gym är mer brutalt än det som finns inom fyra väggar. Renarna blev glada i vart fall och när associationerna fick härja fritt hamnade jag helt plötsligt mitt i Braveheart då en skock renar stod på rad vid krönet på berget... nåja.

På vägen hem ett samtal på pappas mobil om en påkörd ren och några minuter senare stod jag i en snödriva med en död ren framför mina fötter och en fin polis vid min sida... livet har sina kontraster ändå.

Snart fika med en kär gammal vän, ikväll potatispalt hos en annan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej på dig!

Säg inte att du blivit förkyld också...nu...mitt i alla andra tråkigheter.Hoppas det går bra där uppe i norr även om din resa denna gång inte hör till den inplanerade trevliga "semestertypen" precis.Vi var där i somras (som jag skrev) i samma svåra avsked. Men man får ju tillfälle att träffa släkten i alla fall och det är positivt.

Ps! va kul att se dig på tv...helt plötsligt :o) det kändes som vi var gamla bekanta på något vis.. :o)även om ämnet var tufft. Sköt om dig, klä dig varmt och kram. A

2009-01-19 @ 15:42:30
Postat av: Linz@n

är me dig i tankarna min vän.....



men du linslusen har jag helt missat - går det i repris??? KRAM

2009-01-19 @ 18:45:17
Postat av: A

Du kanske skulle byta gym-kortet mot ett gäng renar? Tror säkert att Vilda skulle gilla det också, hehe.

Kram kram!

Postat av: Ellinor

Azola: Visst är det märkligt ändå, det här med Internet och hur människor som med största sannolikhet aldrig skulle träffas möts av en slump i en oändlig värld. Jag är glad för att du hittade till min kaj och för dina värmande kramar i en svalare tillvaro. :)



Linn: Repriserna är slut och jag viskar tyst och bara till dig att det går att hitta på nätet... Svt, dokument inifrån, Livspusslet. ;)

Tror du vi ska ses något snart då?! :)



A: Det finns några små problem bara;

1) Det är svårt att pulsa i snö som inte finns

2) Hur får jag renarna att stanna i Bullerbyn och VAD tycker Småländska bönder om nytillskotten?!

3) Vilda kommer att jaga livet ur dem alla...

..eh vad? Flytta upp? Not, never ever..!!

Kram.. flera stycken.

2009-01-19 @ 22:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback