I blåbärslandet

-smaka, det är jättegott. Hör jag treåringen i världens sötste grodklänning säga till min hund, samtidigt som hon sticker fram ett blåbär under nosen på henne. Vilda sitter framför, högre än prinsessan själv och visst äter hon blåbären, trots att jag inte alls tror att hon tycker att det är så gott.

Barndomens bästisar har fått hund och barn. Nu är dom också bästisar.



Efter några ljuvliga dagar bland vågtakter vid havet är jag tillbaks i civilisationen. Från köket doftar nygräddad cibata alá morbrodern och snart ska hund tvättas ren från rester av fjällens myggolja. Imorgon börjar färd mot söder och till ett Bullerby-hem jag tots allt börjat sakna lite nu.

Efter hemkomst från fjäll fick det bli besök på det lokala sjukhuset för stelkramp, omläggning och antibiotika till fötter där det förmodligen frodades stafelykocker i öppet kött. I drygt sju av milen har jag gått med öppet kött i hälarna och jag är synnerligen förundrad över att jag inte bara fixade det, utan faktiskt inte for så oerhört illa av det heller. Det kanske är så det fungerar när man verkligen måste göra något? När det liksom var menat..? Nu är dock fötter på läkningsvägen och snart kan jag snöra på mig joggingskorna och lägga in en växel i upptrappningen inför tjejmilen den 30 augusti.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Det är klipp i dig, vännen! :-)

2009-07-20 @ 21:25:05
Postat av: Eva

Duu...solen skiner med sin frånvaro!! Inte en stranddag sedan maken fick semester!! Nu har vi bokat in besök i Norrköping och ett visst stort ställe med massor med härliga djur för att göra nåt!! Sonen tjatar o tjatar fortfarande att vi måste hinna med ett besök hos en tjej med en viss väluppfostrad hund... DU är omtyckt i min familj :)

Idag ska vi åka på SJöfartsmuseet och kanske hinner vi med Maritiman med. Nåt måste man ju hitta på lixom!



Kör hem försiktigt vännen och ta hand om dig! Kramar i massor från oss alla 5 i Halland

2009-07-21 @ 08:37:59
Postat av: emma

Lovely! puss och kram

2009-07-21 @ 10:22:41
Postat av: Ann-Louise

2009-07-21 @ 15:51:36
Postat av: Ann-Louise

Oj, det lät inte bra med dina fötter! Tappert att du klarade sista biten med "köttiga sår".

Du är redan på väg mot söder. Det hade varit roligt om du haft tid att titta in en stund så jag hade fått ge dig en kram och en kopp kaffe. Hör av dig på telefon!



Ha det bäst och kör försiktigt!!!!

2009-07-21 @ 15:57:07
Postat av: Mr Vedder

Värmer i hjärtat och själen att se att du har det bra! Ha det underbart vännen!



//X

2009-07-21 @ 22:55:22
Postat av: Ellinor

Sanna Vet fler som det är klipp i serru :)



Eva Ni vet var jag bor :)



Emma Vissa stunder sparar man nog allt.



Ann-Louise Aj.. hade redan hunnit iväg och susade bara förbi Pite. En annan gång hoppas jag. Kram!!



mr V Thanks dear.

2009-07-23 @ 21:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback