Att utmana och utmanas...

Om bara några veckor kommer jag att göra något fantastiskt...



.. bara jag och min hund. Ett tält, en kamera, torra strumpor och så pass mycket annat som vi kan behöva under vecka och som jag orkar med att bära. Mitt livs dyraste par skor är inköpta, imorgon ska sulorna in i ugnen för att därefter formas efter mina fötter. Jag har en dryg månad på mig att gå in, och bli vän med dem.

Frihet.. Inget begär kan vara större, ingen längtan starkare.


För en dryg vecka sedan tömdes mina kärl på några rör blod. Orsaken var katastrofonda leder och muskelfästen. Min fösta tanke var givetvis att jag övertränat, att pump och löpning belastat allt för mycket och att kroppen nu bad mig tagga ner lite. Men trots vila blev ingen förbättring och slutligen kröp jag till korset.. eller åtminstone vårdcentralen.. för att någon med (aningens) mer medicinska kunskaper än undertecknad skulle få säga sitt.

När jag lämnade inrättningen hade man förvsso tömt mig på en del blod, men ersatt det med pur skräck över risken för ett liv med kroniska ledsjukdomar. Idag kom så samtalet, domen och diagnosen och sällan har nog en människa blivit så glad över beskedet om att hon har Borrelia..! Således väntar nu en hästkur med antibiotika och snart rinner enbart blod i mina vener och artärer igen.. Thanks God!

Kommentarer
Postat av: Morsanfrosth

vad skönt att det bara var det, det fixar ju till sig efter en pencillinkur, grattis får man väl säga.......knäppt..säga grattis till borrelia.........men ändå!!Bamsekraam

2009-06-05 @ 09:13:53
Postat av: Eva

Skönt att det "bara" var det du hade vännen! Som förra inlägget så är det ju lite piller så blir man frisk.

Lät härligt med dig o hunden + tält i fjällvärlden MEN du skulle inte kunna luram ed dig mig på några villkor... Jag e alldeles för bekväm ;)

Fredag igen, god middag planerad med ev. omkullkastas allt av elak huvudbang - det är FÖR MYCKET överallt för mitt lilla huvud o liv känns det som. Kanske skulle ta mig en weekend med dig o Vilda Tilda istället? Har du tid??



Vi måste höras snart i phonen! Kram Eva

2009-06-05 @ 12:58:25
Postat av: Azola

Trodde aldrig jag skulle säga detta:

men...vilken tur att det var borrelia då! ;o)



Tog min sista fästingspruta förra månaden, så nu står man sig kanske några år =)

Hoppas ni får en skön helg... stora bamse-kramen till er båda!!

2009-06-05 @ 16:20:47
Postat av: Ellinor

Åz: Man får absolut säga grattis, även om Borrelia i sig visst kan vara en nog så bråkig sak att bära med sig. Bamsekramar tillbaks!



Eva: I Bullerbyn finns sällan elaka huvudbangare, vi får synka våra kalendrar. Hoppas att du fick en välgörande fredagskväll och att även resten av helgen går i återhämtningens tecken... stress tar död på en.. ask me. Kram kram



Azola: Fästingsprutor kanske är att rekommendera då.. ett tag funderade jag på att låna Vildings vita halsband men det vete katten om idén är så god ;) Hoppas du, och de dina har en skön helg! Kramar i mängder kommer från två långhåriga Bullerbybor.

2009-06-07 @ 00:06:44
Postat av: Lilla B

Har just avslutat en antibiotikakur mot borrelia. Den funkade fint och jag mår prima. Det kommer säkert du också att göra. Fästingsprutan ska du absolut ta men den hjälper inte mot borrelia utan mot TBE,den fästingsburna hjärnhinneinflammationen. Och den sjukan är antagligen heller inte så kul ...

Postat av: Ellinor

Lilla B: Det var inte igår! :) Så skönt att höra att det finns bot och bättring, jag hade i ärlighetens namn inte ens en aning om att jag hade blivit biten av någon. får nog fundera ordentligt på det där med spruta här bland kohagarna.

2009-06-07 @ 19:44:22
Postat av: U. Buck

När är det du skall iväg och var startar du?

2009-06-10 @ 09:11:33
Postat av: Ellinor

U.Buck: Startar i dina marker.. tänkte gå från Abisko till Nikka. Ibland undrar jag om din SyDr är riktigt klok :)

2009-06-11 @ 23:34:42
Postat av: Ann-Louise

Vilken härlig tur du skall göra och vad tuff du är som ger dig ut själv med hunden. Den turen skulle jag också vilja göra, men det får vänta tills minstingen Elina kan ta sig fram på egen hand. När har du tänkt bege dig? Hoppas vi hinner träffas innan i Gällivare. Om inte, ha det så underbart bra och njut av det underbara du kommer att uppleva. Kram

2009-06-16 @ 22:04:37
Postat av: Ellinor

*Ann-Louise:* Hoppas på att komma i tid till marknaden, även om jag hade hoppats på att slippa stressa på vägen upp. Hinner jag det innebär det ju faktiskt (om jag förstod dig rätt) att vi hinner ses, vilket vore dubbel glädje. Tuffheten har jag nog delvis fått av dig Ann-Louise, från bilden med Elina i magen och när jag ser dig på toppen av Kebne. Det finns något ursprungligt som lockar, det blir allt tydligare.



Hoppas allt är väl med dig och din fina familj. Vi hörs av snart! Kramar!

2009-06-17 @ 22:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback