Happy Sweden

Idag flyttade de ut från min stupränna, små dunbollar över hela gräsmattan och en sällsamt fachinerad Vilda som på något sätt förstod att de där bollarna var oantastliga. När skatorna tog en av ungarna grät jag som ett barn, och trots att jag vet att naturen alltid måste ha sin gång så fick jag en kraftfull lust till skatmord i sinnet.



På andra försöket (första slutade med en antibiotikaorsakad illamåendeattack redan vid brevlådorna) kom jag så iväg på den dagliga vandringen. Den här gången dock med klumpiga kängor istället för nätta joggingskor och skillnaden var ganska påtaglig. Med en historia av skavsårsfötter kunde jag dock ta mig förvånande långt och när jag två timmar senare var hemma igen så var fötterna ömma, men utan tillstymmelse till avskavd hud. Ibland kanske dyrt verkligen ÄR bra också.



Blev lotsad till andra vägar häromdagen och såldes bort från asfalten. Några kilometer efter igenväxta skogsvägar öppnar sig helt plötsligt skogen och en vy av koncentrerad Småland öppnar sig. Får verkligen lyckorus vid sådana stunder, inte minst när kalvarna kommer rusande över hagen. Nyfikna och sällskapliga.



Efter en prat- och vilostund tog jag så åter sällskap av Lisbeth Salander, Micke Blomkvist och Reine Brynolfssons behagliga stämma och gav mig tillbaks in i skogen för att där plantera mobiltelefoner i ventilationstrummor och sätta SÄPO under lupp..
Ljudböcker är verkligen en uppfinning av Gud.. eller nån.



Dagens nationaldagstanke:
Går otvivelaktigt till morfar som troget firade vårt land denna dag. Alltid lika stolt och vacker, alltid med en naturlig vördnad.

Aldrig kommer jag att sluta sakna dig, aldrig blir tomrummet mindre.


Kvällens vackraste Ulf-rader:
 
Jag gömde mej i skogen
jag vistas där ännu
Där kärleken går växelvis
och kämpar blind och döv
När människan tror stort är stort
som bara mänskan gör
Då bor jag under stenarna
och högt i trädets topp



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback