Nytillskott

Så har gården berikats med ytterligare sex nyfikna innevånare och arton har blivit tjugofyra. Nr 546 är oerhört sällskaplig, 0250 blev livrädd för en grästuva och alla är de så valpigt söta att mitt ko-hjärta fylls av livsvördnad. Gud jag har verkligen blivit en lantis...



..och i motsats till landet
Ett kärt återseende ägde idag rum på en ö nära mig. Min hyresvärdinna, och sedermera goda vän, från mitt Stockholmsår semestrar på Öland och efter att inte ha setts på två och ett halvt år var det både känslomässigt och fantastiskt roligt att ses igen. Vi delade nio månader och en tvåa. Första gången vi sågs svimmade jag i hennes hall.. och i hissen på väg ner.. och i baksätet på den bil hon slutligen lyckades få in mig i. Sedan låg jag på sjukhus och hon ringde och sa att rummet var mitt och att jag inte hade behövt vara så dramatisk för jag hade fått det i alla fall.

När jag blev frisk flyttade jag in där bland Buddastatyer, rökelser och lotusblommor. Från mitt fönster såg jag Sofia kyrka torna upp i Vitabergsparken och i den exklusiva butiken på bottenvåningen sålde de visst ett likadant halsband som "Carrie" burit i ett avsnitt av Sex and the city. Två månader senare kom Vilding till vårt lilla kollektiv och jag lärde känna "Hundskitsparken" och alla uteliggare på söder. Jag köpte kaffe på seven-eleven och gick långa promenader längs Årstaviken. I lunchrusningen satt jag stilla och betraktade alla som rusade förbi och jag hajjade till när jag plötsligt insåg att jag befann mig mitt i texten till en sång. Ibland rymde jag ut i skärgården med någon av Vaxholmsbåtarna, ibland blåste jag såpbubblor ut över söders takåsar...



Kvällens längtan: Går odelat till vår vackra huvudstad


Kommentarer
Postat av: Azola

Hej ...nu är jag här igen !

(underförstått: har tillbringat mycket tid ...lite för mycket...bland Hostor, Löjtnanshjärtan, diverse små plantor och hönsgården ;o) )

Kommer in till dig och läser om Stockholms många små oaser...och nu har du fått mig att längta dit! Jag... nu för tiden:lantis! Ja säga vad man vill om orden och pennans makt...men den har i alla fall du Ellinor.

Vad mysigt med alla mu-nykomlingarna ...nu får väl Vilda lite mer att kolla in och hålla rätt på! =)

Vi ses och kramizar till er! ♥

2009-06-14 @ 13:25:31
Postat av: Ellinor

Azola: Alltid lika välkommen kära du.. :) Låter som om du har en behaglig tillvaro bland löjtnanters hjärtan och pickande dunhögar. Från Bullerbyn kommer massa varma hälsningar till dig och de dina från både två- och fyrbenta.

2009-06-15 @ 23:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback