Nu räcker det

Tjugo dagar till sommartider, åtminstone tidsmässig sådan. Jag är trött på den här vintern, på östatsväder och blöta gräsmattor. Trött på leriga hundtassar och kyligt morgonhus. "Om det här är vintern måste våren va på väg" sjunger han.. den där mannen som jag egentligen har en paus ifrån, och Gode Gud, låt oss verkligen hoppas att den är på väg med stormsteg.



Och man bär vad man bär
och man lever, man lär
och man lämnar det bakom sej
som inte hjälper en här
Jag sköt mej själv i foten
men det var då och där
Jag satt med ess och åttor
men det är ingen stor affär
Jag kan känna det komma
och jag kan göra det, jag svär.
Om det här är vintern måste våren va på väg
...

Snart så...


Kommentarer
Postat av: Azola

Följde din länk: snart så...

och här sitter man nu med våta kinder och en rödaktig, snörvlande näsa =o)

Du skriver så vackert Ellinor!!



Så underligt ändå..jag var faktiskt på besök hos "mina" sommar-hästar igår, de som går här på bete hela sommaren. Jag bjöd på äpplen som uppskattades å de största. När de kommer hit så börjar sommaren på riktigt!Stod igår hos ett gammalt sto som lutade sig mot mig, kind emot kind och jag drunknade i hennes mycket vackra ögon...åh så läser jag vad du skrev!! Underligt ...

Kram till er båda

2009-03-10 @ 15:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback