En dag i Bullerbyn

Efter att ha somnat på 1100 spikar igår vaknade jag av pappans telefonsignaler. Något var konstigt på hans mobilfaktura och sömndrucken fick jag förklara skillnaden mellan SMS, GPS och MMS. En rask promenad med hund och stavar under sjungande starar, sedan stadstur och två par skor till att ställa i skohyllan denna kostsamma helg.



På morgonens promenad passerade jag ett traktorflak med kalvar på väg på utflykt. Jag önskade dem en trevlig dag och stavade vidare. Det visade sig att utflyktsmålet var gården jag bor på och således har vi nu arton ungdjur vinglades på  bambi-ben här ute i hagarna.



Plötsligt stelnade Vilda till där hon stod på muren i kvällssolen. Alla sinnen skärptes och blicken riktades ut över ängen och bort mot en vit prick som skymtades bortom gulnat fjolårshö. Leo var hemma igen efter några Ölandsdagar och glädjen total för två fyrbenta kumpaner i livet och av bara farten fick sig en matte i Lundelltröja en kärleksfull kram (med tillhörande slem) av den vita vännen. 



Dagens Ulf: Aldrig så ensam från Eggen... "Heartbreak Hotel har stängt för säsongen, men jag blir din nattportier om du vill".  Galet, galet bra.. trots att det är en höstens sång.

Kommentarer
Postat av: Eva

Vilken myshelg du verkar haft! Nu måste jag bara fråga var du hittade de ursnygga rosa skorna? vill ha känsla

Själv har vi tillbringat sammanlagt 12 (!) timmar på fotbollsplanen och varit galna fotbollsföräldrar som tjoar o stimmar o har picknick mellan matcher för att inte pöjken ska falla ihop under spelandet! Dom gick summasummarum till kvartsfinal och blev 4;a i sin grupp vilket inte alls är dåligt då det är MÅNGA lag i denna cup.

Dessutom har vi ridit för sista gången med dotter och mor i huset har jobbat några timmar medan de andra i familjen legat i fatboyhängmattan som vi "fyndade" enligt mitt tycke i torsdags. NU återstår av denna helg att grilla gott kött, dricka god röd dryck o hinna ladda lite inför måndag morgon. 2½ vecka till skolavslutning - ska bli sååå skönt att slippa släpa upp trötta ungar (o hundar) o tjat om läxor.

Hoppas du har det gott med! Kram från jag o min familj...

2009-05-24 @ 16:54:51
Postat av: Ellinor

Eva: Låter som om en Åsa-helg varit nog så god ändå.. trots en hel klocka runt på en fotbollsplan som inte ens innehöll någon Rydströmmare.. ;) Gratulera sonen till prestationen i vart fall, himla bra jobbat! Dom rosa skorna sprang jag över i en fyndlåda i den lokala skoaffären. Bra va?! :)

Kramar i mängder till alla, både två- och fyrbenta.

2009-05-24 @ 20:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback