Konstigt

I många år drömde jag om att ha en Lundell på väggen. Kanske en av Shakespeares sonetter.. helst grafikbladet "En fri man i stan" från Sånger-mappen. Jag har gått på utställningar och suktat, jag har klickat mig fram och åter till hans gallerist hemsida och jag har skrivit ut små miniatyrer av hans bilder och satt ihop till ett eget collage. Ett begär som dock uteslutande varit Lundellskt... trots allt. För Ulf är inte speciellt bra på att måla.. inte med färg och pensel i vart fall och målad konst har egentligen aldrig intresserat mig, aldrig lyckats fånga något...

Tills nu.

Jag har inte ens sett den i verkligheten och konstnärinnan hävdar att den inte ens är färdig. Någon konstkurator hade kallat den bisarr och egentligen hör den ju ihop med en annan piprökande tavla.

Fast jag tycker den är fulländad. Precis som den är.



Min talangfulla vän och hennes klasskamrater har tagit sin avgångsutställning, Samling, till fastlandet och går just nu att se hos Designearkivet. I maj visas del två, Kabinett, på Kalmar konstmuseum. Skynda er hit eller dit.. nu eller sen. Men inte senare än den 6 juni.

Kommentarer
Postat av: emma

Ja, den är fin. Men kanske lite knarkig? eller kanske är det jag som måste jobba med mina fördomar...

2010-04-13 @ 08:48:18
Postat av: Isabelle

Jätte fin blogg :) kolla gärna in min som jag startade igår ;OO

Men har uppdaterat väldigt bra och är väll uppe i 20 inlägg ? ;P

Min blogg;
www.trybeauty.blogg.se

2010-04-13 @ 15:14:44
URL: http://trybeauty.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Emma Haha.. knarkig!?



Isabelle Oh my god.. 20 inlägg på en dag!? Blir trött av bara tanken. ;)

2010-04-18 @ 21:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback