Raggarhelg

Mulliga 50-talare, kattögda skönheter, mullriga v8:or.. alla fyllde de stadens gator under helgen då den årliga curisingen ägde rum. I ett smärre överfall av nostalgi var jag nästan på väg att hoppa ur den där fältaruniformen, in i en jeansjacka och upp på en cabställning, men jag kompromissade och nöjde mig med att måla läpparna 50-tals röda och ägnade istället kvällen till att hjälpa ungdomar att lösa konflikter, få berätta om sina bekymmer eller bara dela glädje tillsammans. Gott nog.. absolut.



Måndag och skolfrökendag. Denna måndag socialtjänstlagens dag där jag dock aldrig hann med att berätta att kommunen, enligt SoL 5 kap 6§, ska verka för att det finns tillgång till personal med kunskaper i finska, meänkieli eller samiska där detta behövs i omvårdnaden om äldre människor.

Detta för oss osökt in till ett telefonsamtal som jag hade med den kära kyrkoherden i förra veckan då han lite roat berättade att kyrkan nu får skriva om sin handlings-/verksamhetsplan (?) pga mig...!? Under punkten "så här ska kyrkan jobba med minoritetsgrupper" konstaterades nämligen att "det finns inga samer i Nybro", varpå den gode kyrkoherden försynt räcker upp handen och säger;

-Jo.. det finns en.




.. och så lite raggarnostalgi i musikform (och helt plötsligt var man tillbaks på den där Camarons cabbställning trots allt)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

fniss och de fick inte vilken same som helst, dom fick en av de bästa! Håller alla mina två tummar för resjobb...

2010-04-26 @ 20:35:15
Postat av: Ellinor

Mikaela Söta du.. nu blev det inget resejobb och jag får fortsätta frysa en stund till, fast du kom med solen för en stund gamle vän.. tack för det =)

2010-04-29 @ 00:03:44
Postat av: Mina

Heja Elli, heja! : )

2010-05-02 @ 16:56:35
Postat av: Ellinor

Visst var det lite charmigt ändå Mina?! ;)

2010-05-02 @ 22:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback