Svartvit söndag

- Är det sån där fikagudstjänst på söndag? frågar jag kyrkoherden i telefonen härom kvällen
- Mm, det blir kyrkkaffe i vapenhuset efteråt, får jag till svar
- fast jag menade om det var nattvard? fortsätter jag med en obesvarad frågan i rösten
Det är nästan så jag hör min gode vän le där i andra änden av telefonen
- Ellinor, det heter högmässa, inte fikagudstjänst...

Denna första söndag i fastan har jag således klätt mig i kjol och friat gudstjänst i kyrkan där uppe i backen och även om orsaken snarare kan härledas till den nyblivna kyrkoherden än till min högkyrklighet så var det ett trevligt inslag i söndagsvärden.

I en svartvit söndag som på något sätt blev fylld med färg ändå.



Min frihet där på armen läker och håller på att klia mig galen. Kent sjunger om själars förening och ute samlar minusgraderna ihop sig i trupper under en stjärnklar himmel. Ute på logen står min gula Volta dammsugare och luktar mekanisk brand och en trappa upp väntar ett täcke på att värma mig i natten...

Ett nu. 22:45 en söndag i februari.


Sjung en sång utan ord om ljusa nätter
Sjung för mig igen, du lät som snöfall
Jag håller andan med dig, för jag vet hur du känner
Sjung om dom gånger vi delade ett liv med en blick

Kommentarer
Postat av: Eva

SÅ det blev en fikagudstjänst för dig ;)



Här är det sportlov en extra dag då både skola och mitt jobb e stängt p.g.a. snömängderna - det är sååååå lessamt att måsta vara hemma o mysa med barn och vovve en HEL dag med lön :)

Tror du barnen blev överlyckliga igår när fröknarna ringde runt?!



Annars så blev vår söndag PERFEKT! vi startade med långfrukost, droppade av barnen hos farmor som skulle snällt följa dom till biografen där dom skulle vara ensamma för första gången då mor o far inte hade lust att se "Det regnar köttbullar" men "alla andra kompisar säger ju att det är en superskoj film"... Vi vuxna tog istället shorts o linne på oss och satte oss på Solstranden och njöt av 1 timmes 30-gradig värme och sollampor samt sandstrand o vågskvalp - det är kvalitetetstid som äkta par :)!! Åkte sedan till Espresso House o fiakde till bion var slut och så hann jag med att shoppa lite med till mig själv! När vi kom hem så fortsatte dagen med en solpromenad med hunden och sedan lagade sonen maten med moders hjälp och det blev sååå gott! Temperaturen sjönk till -21 på kvällen så vi höll inomhus o mös!



Förresten så var vita kladdcholadkakan jättegod men lite sliskig...



Hoppas din måndag blir bra! Här ska inte göras många knop utan bara njuta av denna extradag :)



Kramar i massor fårn vännen i väst

2010-02-22 @ 08:23:44
Postat av: Linz@n

Fikagudstjänst låter mer lockande tycker jag - hälsa kyrkoherden det ;)) KRAM

2010-02-22 @ 10:36:05
Postat av: Ellinor

Eva Stängt på grund av snö?! Kan du ens föreställa dig att något sådant skulle ha hänt när (eller kanske där) vi växte upp?!



Låter som en energipåfyllande söndag, så gott för er alla och den där kladdkakan byter jag gärna mot en kopp chokladmjölk ;)



Kram!



Linn Ska jag absolut göra. Du kan göra mig sällskap på nästa kanske? =) Kram!

2010-02-22 @ 22:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback