Helt plötsligt är det nästan mitten av januari..

Jag är usel på att uppdatera bloggen just nu, inte för att det råder brist på saker att berätta om.. snarare tvärt om.
Idag har jag varit gymnasielärare för första gången och efter 30 minuter var jag säker på att det även var den sista. Fast sen lossnade det, även om jag var nervös och även om 2,5 timmes lektionstid är hysterisk långt. Nu är jag däremot trött och om bara en liten stund ligger jag halvt medvetslös i en soffa på en övervåning...

I helgen såg jag förresten en av världens bästa filmer. I säkert ett år har den bara stått där i min bokhylla och varit världsbäst utan att jag vetat om det. Nu vet jag.



Så fort jag hämtat tillbaks lite tid ska jag färdigställa kajens årskrönika, kan ju inte lämna 2009 oavslutat..

Kommentarer
Postat av: Rickard

Japp, den är bra. Har den filmen på min favvolista.

Jag kan tänka mig att det var en smula nervöst på nya jobbet men ändå, någonstans, förväntansfullt. Förhoppningsvis har du samlat nya krafter efter en god natts sömn och ser fram emot nya utmaningar...

Ha det bra! /Rickard

2010-01-13 @ 22:49:46
Postat av: Ellinor

Ja du Rickard, nervöst var bara förnamnet. Kunde inte ens få i mig lunchen innan och när jag kom in i klassen och såg 22 vuxna människor med papper och penna som bara väntade att jag skulle fylla dem med kunskap.. ja då ville jag nog mest kräkas tror jag. Men visst är det roligt.. och förväntansfullt och galet utvecklande också. =)

Fast just nu är jag mest bara orolig för Vildis.. bara hon blir frisk snabbt så kan jag fast ha fem klasser samtidigt... typ.

Kram!

2010-01-14 @ 21:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback