När det bildas is runt ett hjärta

.. och varje slag dunkar som hammarslag i en bröstkorg som är fylld av blåmärken. Min hund är sjuk och det finns ingenting i världen som kan skrämma mig mer. Det är nästan så jag vill ta henne i ett knyte och barrikera mig utanför veterinärstationen tills dess att de öppnar imorgon. Sedan ska de lyssna på hennes hjärta och säga att hon har det starkaste hjärta de hört och att hennes hosta beror på luftvägarna och botas med Noskapin. Sen ska jag pyssla om henne i några dagar till innan hon är lika pigg och glad som hon alltid varit.

Så blir det.. så måste det bli.. det finns inga andra alternativ.



Kommentarer
Postat av: emma

Många försiktiga strykningar på huvudet och blåbär ur treåringens hand till sjuklingen! Och pussar och kramar till dig med!

2010-01-15 @ 09:39:10
Postat av: Ellinor

.. och det läkte både hals och hjärta. Tack bästastaste Emman och prinsessan med grodklänningen <3

2010-01-15 @ 23:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback