Vinterdagar

Jag är så glad för allt det vita. För renheten, inte minst på mina golv... Det är en vacker vinter vi fått i år och även om jag allt som oftast känner mig som Raskens Ida, ständigt med vedträn i famen, så njuter jag av täckbyxebehov och graningekängor... Saknar fortfarande ett par skidor dock... skidor, limpmackor och en termos med varm choklad och sen är livet snudd på perfekt för en stund.

Vintergata



En helg i väst under dubba kyrktorn och bland författargator. När jag blir stor vill jag också skriva böcker på en bänk vid en ekbacke. Nu hemkommen till ett ljummet hus och snart ska redan skrivna böcker läsas på en övervåning inte långt härifrån...

VIII
Jag är stjärnan som speglar sig i dig.
Din själ skall vara stilla,
annars kan jag inte spegla mig i den.
Din själ är mitt hem. Jag har inget annat.

Men hur skulle du kunna vara stilla
när mitt ljus skälver i din själ.

- Pär Lagerkvist


Kommentarer
Postat av: K

Vilken underbar vinter!

Hoppas att du och Vilda klarar er bra i kylan och att du orkar bära ved och kan elda för att hålla kylan ute och värmen inne!

//K

2010-01-31 @ 03:08:44
Postat av: Ellinor

K Vildas päls är bra i fler än ett avseende =)

2010-02-05 @ 23:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback