När livet är tokbra

Vännen, grannen och kollegan.. hon den höggravida Barbamamman med mer energi än Ringhals, bjöd in till Nice Life dag och gav oss en rakt igenom ljuvlig lördag, en sån där dag där energiförråden fylls till bredden och livsandarna jublar.

Molnen skingrades och gav plats för en sol i samma stund som cykeln rullades ut från sin vintervila. Det är grusig asfalt på vägarna igen och helt plötsligt förvandlades Smålands 13 mars till Norrlands 1 maj, dagen då man fick ta ut cykeln efter sju månader av snö... Andhämtningen (snarare att betecknas som andnöd) som uppstod i kyrkbacken gav mig dock smått panik med tanke på att lopp snart ska springas, men väl framme vid Byahuset påmindes jag om att motivation och glädje är hemligheten då 45 min av svettig men hysteriskt rolig Zumba fick inleda Nice Life-dagen.



Eftersom mina leder redan kan böjas allt för långt i alla vädersträck hoppade jag över Yogan och cyklade ner för backen och in i en dusch. När Yogafolket återvände promenerade vi bort till huset vid skogsbrynet där livsnjutande erbjöds i varje vrå. En välbehövlig hårklippning, en välgörande massage och massa god mat senare var vi inte bara fyllda av morotskaka och äggtoddy, utan också av inspiration, glädje och livskraft för en lång tid framöver.

Tack Petra och alla ni andra som gjorde skillnad denna trettonde marsdag!


.. och hittar ni Zumba på ett träningsschema nära er så skynda er för guds skull att boka in ett pass!




Nu söndag och snart dags för Kyrkoherdeinstallation..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback