Kulinariska drömmar

Tillbringade ett dygn i vår huvudstad i veckan och som alltid är det njutbart att vistas mitt puls och storstadsmyller. Hur mycket jag än uppskattar ett liv kantat av smultron och landsbygdsromantik så kan jag ibland drömma mig till ett liv där innanför tullarna, till mångfalden med alla dess möjligheter. Till en annan form av frihet. Att vandra i Gamla stan de där magiska sommarmorgnarna och stillsamt se staden vakna till liv eller att från akterdäck se Strandvägen torna bort i horisonten från någon av Vaxholmsbåtarna. Att uppe på Söder gå i Fogelströms fotspår, eller att helt plötsligt inse att man befinner sig mitt i en sång signerad Ulf. Stockholm är en stad att navigera i med hjälp av dess poeter..

Eller...

.. att tillbringa timmar i någon av stadens helt underbara saluhallar. Njutbart för alla sinnen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback