Jag är så glad att just DU är där...



Igår blev min vän och f.d kollega installerad som kyrkoherde för de åtta församlingar som nu ska bilda ett  enda pastorat och aldrig tidigare har jag sett så många präster, aldrig tidigare har jag varit med om att människor inte fått plats att sitta under en högmässa och aldrig tidigare har jag fått lyssna till en predikan som sammanfattar allt som min egen tro består av.

Solidaritet, medmänsklighet, mod att slåss för det som är rätt och så kärlek.. alltid kärlek till allt som är levande. I en tid när ingen längre tycks stå för någonting så behövs manifest och programförklaringar och vi behöver veta att det fortfarande finns en plats där människors värde inte regleras av kronor och ören.

Lars... Jag är så glad att just du är där, för även om det inte går en endaste dag utan att jag saknar dig på jobbet så har nu kyrkan blivit en betydligt intressantare plats för oss alla. Du behövs och du gör skillnad, var du än är.


...och som Åz avslutar sin underbara
hyllningsblogg med, Grattis kyrkan, ni fick högsta vinsten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback